جدید به قدیم
هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار ور رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته کارگر گفت: گردش چرخهای توسعه هرمزگان و رفاه و آبادانی استان مدیون این نیروهای انسانی تخصص، متعهد و پرتلاش است. وی در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران گفت: در یک سال گذشته کارگران با سختیهای زیادی نظیر مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا که عرصه را برای کار نیروهای انسانی سخت کرد، مواجه بودند. ابراهیمی افزود: بعضی از این کارگران در این یکسال از کار بیکار شدند و برخی به خاطر مشکلات کاری ناشی از قرنطینه کسبوکار خود را تعطیل کردند و بازار کار استان شرایط سختی را در یک سال گذشته مانند تمام جهان تجربه کرد.
هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار ور رفاه اجتماعی ضمن تبریک هفته کارگر گفت: گردش چرخهای توسعه هرمزگان و رفاه و آبادانی استان مدیون این نیروهای انسانی تخصص، متعهد و پرتلاش است. وی در ادامه با اشاره به مشکلات کارگران گفت: در یک سال گذشته کارگران با سختیهای زیادی نظیر مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا که عرصه را برای کار نیروهای انسانی سخت کرد، مواجه بودند. ابراهیمی افزود: بعضی از این کارگران در این یکسال از کار بیکار شدند و برخی به خاطر مشکلات کاری ناشی از قرنطینه کسبوکار خود را تعطیل کردند و بازار کار استان شرایط سختی را در یک سال گذشته مانند تمام جهان تجربه کرد.
رمضان امسال نیز همانند سال گذشته در حالی آغاز میشود که کرونا همچنان مهمان ناخواسته جهان است و قصد عزیمت ندارد. همهگیری ویروس کرونا، بر نحوه عبادت مسلمانان در ماه رمضان نیز تاثیر گذاشتهاست.
گفته میشود این کارگران به دلیل حقوق معوقه، عدم پرداخت عیدی و 2سال بیمه آنها دست به تحمع زدهاند.
حضور کارگران فصلی، با آمدن زمستان در هرمزگان پررنگتر میشود. آنها به امید کسب درآمد از استانهای دیگر کشور، پا به پایتخت اقتصادی کشور میگذارند. حمایت از کارگران فصلی در جامعه کنونی نامطلوب و ناچیز است. کارگرانی که تمام روز بر سر چهارراهها و خیابانها، به انتظار کار مینشینند و شاید چندین روز پیدرپی هیچ کاری برایشان فراهم نشود. کارگران روزمزد از مزایای بیمه و وام نیز برخوردار نیستند؛ چون هیچ کارفرمایی ندارند و درنهایت مجبور هستند به دستمزد روزانهشان اتکا کنند.
ویدئو ارسالی یک شهروند و گلایه از عدم امکانات کارگران شهرداری بندرعباس: " در این وضعیت کرونا پرسنل با دست زباله ها را جمع می کنند."
این روزها هر آنچه میشنویم گرانی لحظهبهلحظه و افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها و اقلام اساسی و ضروری است. بازار کالاهای اساسی و اقلام موردنیاز مردم در این روزهای کرونایی با نوسان و افزایش بیضابطه قیمت روبهرو شده که بههیچوجه منصفانه نیست.
بسیاری از مردم میگویند کرونا وحشیتر و قویتر از گذشته شده، دارد میتازد و قربانی میگیرد، اما برخی از پزشکان و کادر درمانی، چنین نظری ندارند آنها معتقدند کرونا قویتر نشده، هرچند رفتار این ویروس غیرقابلپیشبینی است، اما وحشیتر از قبل نشده و فراگیریای که امروز شاهدش هستیم، نتیجه مراعات نکردن است. هشدارها را جدی نگرفتیم. فاصلهگذاریها رعایت نشد، مردم ماسک نزدند و نمیزنند و نتیجه شد اینکه کرونا دایره حضورش را وسیعتر کرد. کرونا بهشدت کشنده است. نه پیر میشناسد و نه جوان. حتی به مدافعان سلامت نیز رحم نمیکند. در برابر یک ویروس ناشناخته و قوی تنها راه ایمن بودن رعایت بهداشت است.
از باران گفتن و مسائل و مشکلات مختلف آن بسیار تکراری شده است. اینکه اگر باران ببارد چه میشود، باران ببارد، برق قطع میشود، باران ببارد، آب قطع میشود، باران ببارد، تلفن دچار اختلال میشود. باران ببارد، شهر شاهد آبگرفتگی معابر میشود. باران ببارد سقف خانههای قدیمی فرومیریزد، باران ببارد چنان میشود و چنان نمیشود و خیلی از گرفتاریها دیگر که متوجه مردم شهرها و روستاها میشود.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است