جدید به قدیم
با الحاق 11 دستگاه آمبولانس جدید و بازسازی 50 آمبولانس فرسوده، ناوگان فوریتهای پزشکی هرمزگان تقویت شد.
محمد آشوری تازیانی، استاندار هرمزگان، این اقدامات را گامی مؤثر برای افزایش سرعت و کیفیت خدمترسانی به مردم دانست.
دکتر پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز تأکید کرد: کاهش حتی دو دقیقهای زمان رسیدن اورژانس میتواند نقش تعیینکنندهای در نجات جان بیماران داشته باشد.
گفتنی است توسعه پایگاهها، نوسازی تجهیزات و تأمین نیروی انسانی متخصص، از برنامههای جدی حوزه سلامت استان در سال آینده است.
در ادامه اجرای نهضت سلامت در استان هرمزگان، ۶ دستگاه آمبولانس جدید با هدف ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات فوریتهای پزشکی به ناوگان اورژانس استان اضافه شد.
محمد آشوری استاندار هرمزگان اعلام کرد از مجموع ۶۰ آمبولانس وعدهدادهشده تا پایان سال، تاکنون ۳۹ دستگاه وارد چرخه خدمت شده و این آمبولانسها در شهرستانهای بندرلنگه، بشاگرد، سیریک، حاجیآباد، جناح بستک، قشم و بندرعباس توزیع شدهاند.
دکتر پژمان شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با تأکید بر نقش این اقدام در تحقق عدالت سلامت، از توزیع ۷ آمبولانس دیگر در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد بندرعباس در اولویت قرار دارد.
در ادامه نهضت سلامت و با هدف ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات فوریتهای پزشکی، ۶ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان هرمزگان افزوده شد.اقدامی که گامی مهم در کاهش زمان رسیدگی، افزایش رضایتمندی مردم و پاسخ به یکی از مطالبات جدی شهروندان در حوزه سلامت است.
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان یزد از ریزش معدن کوشک در بافق خبر داد.
امروز تفاهمنامه راهاندازی آمبولانس دریایی جزایر هرمزگان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، خیران و دستگاههای اجرایی امضا شد، تجهیزی که ظرف سه ماه آینده آماده خدمترسانی به ساکنان جزایر به خصوص جزیره هرمز خواهد بود و سرعت و کیفیت خدمات درمانی در این مناطق را به شکل چشمگیری ارتقا میدهد.
استاندار هرمزگان از آغاز فرآیند استقرار آمبولانس دریایی در جزایر هرمزگان با مشارکت دستگاههای دولتی، دانشگاهی و خیران خبر داد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پس از گزارش مصرف آب مشکوک در مدرسه ابتدایی روستای طارم به واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجیآباد ، یک مورد طغیان با علائم گوارشی از سوی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گنج شهرستان حاجی آباد اعلام شد.
بارندگیهای شدید اخیر در شهرستان بندرخمیر استان هرمزگان موجب سیلاب، مسدود شدن راههای اصلی و فرعی، آسیب به زیرساختها و مشکلات جدی برای ساکنان منطقه شد.
فردا شنبه ۲۲ آذر ماه، اجرای مصوبه دولت درخصوص اصلاح قیمت بنزین اجرا خواهد شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان از امدادرسانی بالگرد اورژانس هوایی این مرکز به مادر باردار ۳۴ساله در جزیره کیش خبر داد.