جدید به قدیم
اینکه زولبیا و بامیه کیلویی ۴۵۰ هزار تومان برای بسیاری از خانوارها گران است، واقعیتی انکارناپذیر است. در شرایطی که قدرت خرید کاهش یافته، طبیعی است که افکار عمومی نسبت به قیمت کالاهای پرمصرف ماه رمضان حساس باشد. اما پذیرش گرانی برای مصرفکننده، به معنای تأیید قیمتگذاری دستوری نیست. اتفاقاً نقطه آغاز نقد همینجاست: گران بودن یک کالا لزوماً توجیهی برای مداخله دستوری در قیمت آن نیست.
زولبیا و بامیه دو شیرینی مخصوص ماه رمضان در ایران است که تقریبا در تمام ایران به یک شکل و با یک دستور پخت می شود هر چند این روزها به دلیل شرایط حساس کشور در پی شیوع ویروس کووید 19 و رعایت پروتوکل های بهداشتی مراجعه به قنادی ها و خرید و فروش این شیرینی محبوب کمتر از سالهای گذشته است. /عکس: سید علی هاشمی_ صبح ساحل/