جدید به قدیم
در حالی که التهابات نظامی در جنوب ایران با گزارشهایی از انفجارهای جاسک و حمله به مخازن آب در سیریک به اوج خود رسیده و پدافند سپاه نیز یک پهپاد MQ9 آمریکایی را در آسمان بوشهر منهدم کرده است، فضای دیپلماتیک بهطور متناقضی بر محور «نزدیکی به توافق» میچرخد؛ بهطوری که «جیدی ونس»، معاون رئیسجمهور آمریکا، از دستیابی قریبالوقوع به توافقی بلندمدت با ایران سخن میگوید. در کنار این تنشها و گمانهزنیهای سیاسی، خبرهایی از حملات هوایی پاکستان به افغانستان و شارژ اعتبار کالابرگ بخشی از خانوارهای ایرانی، دیگر محورهای بسته خبری امروز را تشکیل میدهند.
همزمان با افزایش تنشهای نظامی میان ایران و آمریکا در خلیج فارس، دو طرف از حملات متقابل به مواضع یکدیگر خبر دادند؛ حملاتی که از سیریک و قشم تا پایگاههای آمریکایی در کویت و بحرین را دربر گرفته و در کنار آن، ادعاهایی درباره رهگیری پهپادها، فروش تسلیحات به کشورهای منطقه و تحولات مرتبط با پرونده هستهای ایران، نگرانیها درباره گسترش بحران در غرب آسیا را افزایش داده است.
در صبحانه خبری امروز، مهمترین رویدادهای چند ساعت اخیر به تحولات امنیتی از جمله هدف قرار گرفتن مبدأ تجاوز به دکل مخابراتی جزیره سیریک توسط سپاه، تکذیب شایعه استعفای رئیسجمهور، اعلام موضع دولت درباره ادامه مسیر خدمت، و نیز اخبار مربوط به ثبتنام مدارس غیردولتی و وامهای ازدواج و فرزندآوری اختصاص داشت.
در ادامه اجرای نهضت سلامت در استان هرمزگان، ۶ دستگاه آمبولانس جدید با هدف ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات فوریتهای پزشکی به ناوگان اورژانس استان اضافه شد.
محمد آشوری استاندار هرمزگان اعلام کرد از مجموع ۶۰ آمبولانس وعدهدادهشده تا پایان سال، تاکنون ۳۹ دستگاه وارد چرخه خدمت شده و این آمبولانسها در شهرستانهای بندرلنگه، بشاگرد، سیریک، حاجیآباد، جناح بستک، قشم و بندرعباس توزیع شدهاند.
دکتر پژمان شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز با تأکید بر نقش این اقدام در تحقق عدالت سلامت، از توزیع ۷ آمبولانس دیگر در هفته آینده خبر داد و اعلام کرد بندرعباس در اولویت قرار دارد.
در ادامه نهضت سلامت و با هدف ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات فوریتهای پزشکی، ۶ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان هرمزگان افزوده شد.اقدامی که گامی مهم در کاهش زمان رسیدگی، افزایش رضایتمندی مردم و پاسخ به یکی از مطالبات جدی شهروندان در حوزه سلامت است.
با توجه به وقایع اخیر مرتبط با سیلاب در شهرستان سیریک و به ویژه روستای مهرگی، لازم میدانم، ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته، نکاتی را به منظور تحلیل، تقدیر و ارائه پیشنهاد برای ارتقای مدیریت بحران آینده بیان کنم. لازم به تقدیر است که ستاد بحران استان در اطلاعرسانی و ابلاغ هشدارهای لازم در موعد مقرر قبل از وقوع بحران، بسیار خوب و مسئولانه عمل کرد و این هشدارهای قرمز بهدرستی و با حساسیت لازم برای تمامی شهرستانها از جمله سیریک صادر شد.
دهیار روستای سرزه از تخریب و شکستگی پل در مسیر اصلی این روستا به سمت گرائیک، مهمانی و گوجک بر اثر بارندگی امروز خبر داد و اعلام کرد این محور تا اطلاع ثانوی مسدود و غیرقابل تردد است.
گزارش تجمیعی ایستگاههای هواشناسی استان هرمزگان نشان میدهد از ابتدای سال زراعی جاری تا هفتم دیماه، بیشترین میزان بارندگی در شهرستان پارسیان ثبت شده و در مقابل، برخی ایستگاههای ساحلی و مرکزی استان بارش قابل توجهی نداشتهاند.
مدارس روستاهای مهرگی و گزپیر از توابع شهرستان سیریک که بر اثر وقوع سیلاب دچار آسیب شده بودند، با تلاش مسئولان، نیروهای جهادی و همراهی مردم، بار دیگر فعالیت آموزشی خود را از سر گرفتند.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید