بحران قاچاق سوخت و کاهش سهمیه سوخت برخی کشاورزان هرمزگانی:

محاسبه میزان سوخت کشاورزان بر اساس زمین زیر کشت



چندی پیش تعدادی از کشاورزان بخش احمدی با ارسال پیام از کاهش میزان سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی خود خبر دادند و نسبت به این موضوع گلایه کردند؛ در این رابطه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد کاهش سهمیه سوخت گندم کاران را تأیید نکرد و میزان سوخت را بر اساس نوع و برند تراکتور و میزان زمین زراعی عنوان کرد.
به گزارش صبح ساحل، کشاورزان ساکن منطقه احمدی در تماسی با تحریریه صبح ساحل اعلام کردند: هم‌اکنون در فصل کشت گندم هستیم و سهمیه سوخت گازوئیل امسال با تأخیر زیادی شارژ شد و میزان سهمیه کاهش‌یافته است. یکی از این کشاورزان توضیح داد: «سهمیه‌ای که هر سه ماه 2640 لیتر شارژ می‌شد، این بار 1800 لیتر شده و با این سهمیه کم نمی‌توانیم کشت کنیم؛ افرادی هستند که سوخت سهمیه‌ای خود را قاچاق می‌کنند؛ اما این کاهش سهمیه در حال حاضر تنها گریبان گیر کشاورزان شده است».
در همین خصوص صبح ساحل طی تماسی با جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد، علت کاهش سهمیه این کشاورزان را پیگیری کرد. مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی‌آباد در این اذعان داشت: «میزان سهمیه سوخت گازوئیل ماشین‌آلات کشاورزی بر اساس نوع و برند تراکتور و میزان زمین زراعی زیر کشت تعیین‌شده برای هر کشاورز شارژ شده است، برخی از کشاورزان از تراکتور رومانی استفاده می‌کنند که از رده خارج‌شده‌اند و سوخت بالایی دارند». مرادی افزود: «هر کشاورزی که دارای زمین زراعی یا نخیلات است میزان سوخت آن بر اساس زمین زیر کشت، محاسبه می‌شود و بر اساس آن سوخت دریافت می‌کند، اگر برخی از کشاورزان میزان سوخت واریزی آن‌ها کاهش‌یافته به دلیل استفاده از ماشین‌آلات از رده خارج بوده و از هیچ گندم‌کاری سهمیه سوخت کم نشده است».

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها