کشاورزان هرمزگانی خسارت سیل دریافت می‌کنند



مدیرکل بحران استانداری هرمزگان با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان خسارت دیده در سیل گفت: ۷۶۳۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده سیل برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

    

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده صبح امروز (بیست و نهم آبان‌ماه)، در کارگروه بررسی و تصمیم گیری پیرامون پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان هرمزگان در خصوص بارش‌های اخیر و خسارت‌های ناشی از سیل به کشاورزان، اظهار داشت: دولت سیزدهم با هدف حمایت از کشاورزان اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه برای کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده‌اند با تضمین نامه بانک مرکزی ابلاغ کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد ۷ هزار و ۶۳۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده سیل نیز جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بانک‌های عامل کشاورزی، ملت، تجارت، مسکن و پست بانک معرفی شدند.

حسن زاده به تسهیلات بانکی و ضمانتنامه بانکی اشاره و اظهار کرد: ضمانت نامه این تسهیلات بانکی به صورت زنجیره‌ای بوده است.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان عنوان کرد: ۳۲۴۹ نفر از کشاورزان که در سیل خسارت دیده‌اند تاکنون موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند.

حسن زاده گفت: از محل اعتبارات بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور نیز ۱۹ میلیارد تومان به استان هرمزگان تخصیص داده شده است که تاکنون ۸۰ درصد آن جذب شده و پس از اعلام به سازمان بحران کشور مجدداً اعتبار جدید ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه هرمزگان معمولاً هر ساله دچار مخاطره طبیعی سیل می‌شود یکی از راهکارهای حمایت و جبران خسارت بیمه محصولات کشاورزی است که توصیه می‌شود کشاورزان استان در این خصوص اهتمام لازم داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها