وزش باد و بارش پراکنده در برخی نقاط هرمزگان؛ تردد شناور‌های سبک و صیادی در محدوده جزایر غربی با احتیاط صورت پذیرد



رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: وزش باد، غبار محلی، بارش پراکنده و رعدوبرق امروز (جمعه) برای مناطق مختلف استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم روز جمعه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در ساعت های صبح امروز، در بیشتر نقاط استان مه رقیق صبحگاهی و در طول روز غبارمحلی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: تحت تاثیر سامانه ضعیف بارشی، امروز و فردا، در برخی نقاط دریای عمان و نواحی شرقی تنگه هرمز، برخی نقاط مرکزی و شرقی استان هرمزگان و بلندی ها، افزایش و رشد ابر دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه احتمال رگبار پراکنده باران، گاه رعد و برق و تندباد لحظه ای در این مناطق دور از انتظار نیست، توضیح داد: در این مدت دریا نیز در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان به صورت موقت و گذرا متلاطم خواهد شد و سایر نقاط استان هرمزگان جوی آرام خواهد داشت.

کاملی دیرستانی با بیان اینکه در روز جاری، ضمن کاهش سرعت باد و تلاطم دریا در شرق خلیج فارس، کماکان در مناطق غربی آن (فراساحل کیش و لاوان)، با افزایش سرعت بادهای شمال غربی، دریا نسبتا مواج پیش بینی می شود، اضافه کرد: توصیه می شود ضمن احتیاط در رفت و آمد شناورهای سبک، صیادی و تفریحی در محدوده جزایر غربی استان هرمزگان (کیش و لاوان)، تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، استان‌های خوزستان و بوشهر صورت پذیرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی، برای فردا(شنبه) نوسانات دمایی تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و روز یکشنبه افزایش یک تا ۲ درجه ای دما پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۹ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۲۲ و ۸۴ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها