رفع تصرف یک هکتار از حریم رودخانه دشتی در پارسیان



رئیس دادگستری پارسیان از رفع تصرف بیش از یک هکتار از حریم رودخانه دشتی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، حسین عباسی رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان گفت: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم آزادسازی سواحل دریا، رودخانه‌ها و اراضی ملی، به دستور مقام قضایی نسبت به آزادسازی بیش از یک هکتار و ۱۸۴۰ متر مربع از بستر و حریم رودخانه شهر دشتی از توابع شهرستان پارسیان اقدام شد.

وی افزود: طبق بازدیدهای میدانی مسئولین قضایی و گزارش های دریافتی از اداره آب منطقه ای شهرستان پارسیان، متصرفان غیرمجاز طی سال های اخیر مستحدثاتی را در محدود این رودخانه ایجاد کرده بودند که بر اساس نظریات کارشناسی، تخلفات آنها محرز گردیده و باید بستر و حریم این رودخانه آزادسازی می شد.

عباسی با اشاره به تخریب مستحدثات غیر مجاز ایجاد شده در مسیر این رودخانه بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی نسبت به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی و شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی به منظور صیانت از بیت‌المال تأکید کرد.

رئیس حوزه قضایی پارسیان همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله مهمترین اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی، واکنش قاطع دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها