مقامات ترکیه از منطقه فرهنگی حیره در مکه بازدید کردند


نویسنده: عدنان نگاری

نگاهی به عرب نیوز:
به گزارش عرب‌نیوز مصطفی اونال سرکنسول ترکیه در جده و مهمت متین اکر نماینده دائم ترکیه در سازمان همکاری اسلامی از منطقه فرهنگی حیره در مکه بازدید کردند. آن‌ها در طول این سفر مقامات عربستان سعودی را به دلیل تلاش‌هایش برای غنی‌سازی تجربه فرهنگی و مذهبی زائران، عمره گزاران و بازدیدکنندگان به ویژه در مکان‌هایی که برای مسلمانان اهمیت تاریخی دارند قدردانی کردند. یکی از نکات برجسته این تور گالری مکاشفه بود که مکاشفه‌های انجام شده بر پیامبر اسلام را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را در مورد تاریخ و میراث رسالت او آموزش می دهد. منطقه فرهنگی حیرا که در ژانویه سال گذشته افتتاح شد همچنین خانه موزه قرآن کریم و سایر موارد با اهمیت فرهنگی در این شهر است.
 
شش نماینده جدید سعودی در برابر ملک سلمان سوگند یاد کردند
 نگاهی به عرب نیوز:
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز  شش نفر از سفیران منتخب سعودی روز سه شنبه در کاخ ارقا در ریاض در برابر ملک سلمان سوگند یاد کردند. این مقامات عبارت بودند از:« هیفا الموگرین (سفیر منصوب در اسپانیا)، غازی بن فیصل بنزاگر (سفیر منصوب در ژاپن)، ماجد بن عبدالعزیز العبدان (سفیر منصوب در مجارستان)، فایز بن مشعل التمیات (سفیر منصوب در موریس)، محمد بن خلیل فالوده (سفیر منصوب در اوگاندا) و رامی بن سعود العتیبی (بلغارستان). هر کدام از این افراد جملات مذکور را خوانده و عمل به آن را جزو وظایف اصلی خود می‌دانند:« به خدای متعال سوگند به دین و پادشاه و وطن خود وفادار باشم و اسرار دولت را فاش نکنم و مصالح و مقررات آن را در داخل و خارج حفظ کنم و وظایف خود را با صداقت انجام دهم.» در این مراسم ولید الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان و تمیم بن عبدالعزیز السالم دستیار دبیر ویژه پادشاه عربستان نیز حضور داشتند.
 
کابینه عربستان سعودی از همکاری انرژی پاک با ژاپن حمایت می کند
 نگاهی به عرب نیوز:
کابینه عربستان سعودی روز سه شنبه ابتکار سعودی-ژاپنی منار را با تمرکز بر همکاری در زمینه انرژی پاک مورد بحث و بررسی قرار داد. به گزارش SPA، شورای وزیران خاطرنشان کرد که این ابتکار یک چراغ راهنما برای کشورهای سراسر جهان در تلاش آن‌ها برای تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌هایی برای دستیابی به خنثی شدن کربن خواهد بود. کابینه همچنین دستاوردهای سال گذشته را مورد بحث و بررسی قرار داد که شامل ارائه استاندارد بالای زندگی برای شهروندان، تداوم روند توسعه همه جانبه، و تحکیم رهبری، رقابت، و جایگاه جهانی پادشاهی سعودی در بخش‌های مختلف بود. کابینه متعهد شد که اجرای برنامه حساب شهروندی را تمدید کند. این تمدید شامل حمایت مستمر از ذینفعان برنامه تا پایان سال 2024 خواهد بود.
 
خبرگزاری بریتانیا:انفجار در نزدیکی کشتی در تنگه باب المندب گزارش شده است و حوثی‌ها مسبب این اتفاق هستند
 نگاهی به عرب نیوز:
آژانس امنیت دریایی بریتانیا UKMTO اواخر روز سه شنبه از انفجارهایی در نزدیکی یک کشتی باری در تنگه استراتژیک باب المندب که شبه جزیره عربستان را از شاخ آفریقا جدا می کند، گزارش داد. 
عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارش هایی مبنی بر سه انفجار در فاصله 1 تا 5 مایلی دریایی از کشتی تجاری که بین سواحل اریتره و یمن در حال حرکت بود دریافت کرده است. این آژانس که توسط نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اداره می شود، در پیامی کوتاه گفت:« بر طبق گزارش دادنه شده هیچ آسیبی به کشتی وارد نشده است و خدمه در حال حاضر سالم هستند و مقامات در حال بررسی رخداد.»
در هفته‌های اخیر، شورشیان حوثی یمن حملات موشکی و پهپادی را هدف قرار داده‌اند که کشتی‌های تجاری عبوری از دریای سرخ و تنگه باب المندب را که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند، هدف قرار داده‌اند. آنها می گویند که حملات آنها برای همبستگی با فلسطینیان در غزه است، جایی که اسرائیل در حال نبرد با شبه نظامیان حماس است. حوثی‌ها هشدار داده‌اند که کشتی‌هایی را که در دریای سرخ در حرکت هستند و با اسرائیل ارتباط دارند، هدف قرار خواهند داد.
به گفته پنتاگون، حوثی‌ها که کنترل صنعا، پایتخت یمن و بسیاری از سواحل دریای سرخ را در دست دارند، ده‌ها حمله پهپادی و موشکی انجام داده‌اند که ده‌ها کشتی تجاری مورد هدف آن‌ها قرار گرفته است. 
این حملات یک مسیر ترانزیتی را که تا 12 درصد تجارت جهانی را حمل می‌کند به خطر می‌اندازد و ایالات متحده را بر آن داشت تا یک نیروی دریایی چندملیتی برای حفاظت از کشتیرانی دریای سرخ ایجاد کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها