برنامه های دهه کرامت در قشم اعلام شد



رییس تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری برنامه های مختلف دینی و آیینی به مناسبت آغاز دهه کرامت در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی»، رییس تبلیغات اسلامی قشم روز دوشنبه گفت: ایام فرخنده و مبارک بین سالروز میلاد بانوی کرامت، کوثر فاطمی حضرت فاطمه معصومه(س) و سالروز میلاد با سر سعادت هشتمین آفتاب سپهر امامت و ولایت، خورشید درخشان خاوران و ولی نعمت ما ایرانیان حضرت امام رضا(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده و همه ساله در این ایام ویژه برنامه های مختلفی در سطح این جزیره برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه های این دهه با انتخاب شعار محوری «با شما، سربلندیم» در تمامی مساجد و هیات های مذهبی سطح شهرها و روستاهای جزیره قشم نگین خلیج فارس اجرا می شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم ویژه برنامه های امسال این دهه را متفاوت و پربارتر از سال های پیش عنوان کرد و اظهار داشت: برافراشتن پرچم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه(س) در شهرک نریمان، برگزاری جشن روز دختر در پارک بانوان، غبار روبی گلزار شهدا با حضور کاروان زیر سایه خورشید، اعزام زائر اولی ها به حرم امام رضا(ع) و برگزاری گفتمان های دینی پیرامون مسایل اعتقادی و اخلاقی برای نوجوانان و جوانان از دیگر ویژه برنامه های این ایام در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب است.

کاظمی اضافه کرد: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارتنامه این بانوی کرامت در همه مساجد منتخب شهر قشم قرائت خواهد شد و روز جمعه نیز در نماز جمعه‌ این شهرستان مرزی، عرض ارادت و توسل به این بانوی صاحب مقام عصمت و اقیانوس بی کران معارف الهی با انجام سخنرانی و خطبه پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

وی گفت: آذین بندی خیابان ها و مساجد به مناسبت میلاد مسعود شفیعه روز جزا، مریم آل رسول(ص)، حضرت فاطمه معصومه(س)، خجسته زاد روز با برکت میراث دار گنج عصمت و سکان دار سفینه ولایت حضرت امام رضا(ع) و حضرت احمد بن موسی(ع) با برپایی کاروان شادی در سطح شهر قشم و اعزام کاروان زیر سایه خورشید به جزایر هنگام و لارک از دیگر برنامه های امسال دهه کرامت در این جزیره است.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا ۱۱ ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها