هنرمند سعودی با هر ضربه‌ قلم‌مو احساساتش را به تصویر می‌کشد


نویسنده: عدنان نگاری

آریج عبید، هنرمند سعودی، در استودیوی خود که همچون پناهگاه اوست، قلم موی خود را روی بوم با تمام شور  احساس هنری می‌چرخاند تا او را راهنمایی کند که دنیایی برای خودش بسازد. هر ضربه رنگی، درونی‌ترین افکار و خواسته‌های او را تجسم می‌بخشد و خطوط، احساسات درونی او را دنبال می‌کنند. با آغشته شدن هر مو به رنگدانه‌های پر جنب و جوش، احساسات عبید به رقص درآمده و در هم تنیده می‌شوند و در یک سمفونی موزون درهم می‌آمیزند.
پالت احساسات این هنرمند 35 ساله به گستره‌ی پرشور رنگ‌های قرمز که عشق و میل را برمی‌انگیزد تا پهنای آبی‌هاست که تاریکی و درون نگری و گاه آرامش را منعکس می‌کند. او در استودیوی خود در ابها، آرامش و رهایی از هرج و مرج دنیای بیرون را یافته و این  اجازه را دارد تا از طریق قدرت دگرگون کننده هنر در هزارتوی احساسات خود حرکت کند.عبید به عرب نیوز گفت:« همانطور که مقابل سه پایه می‌نشینم، قلم مو تبدیل به امتداد آن چیزی می شود که هستم و عمیق ترین رازها و حقایق ناگفته ام را فاش می‌کند.» بوم جوهر وجود او را به تصویر می‌کشد و شادی‌ها، غم‌ها و رویاهای او را منعکس می‌کند.
همانطور که عبید خود را در فرآیند خلاقانه غوطه ور می‌کند احساس کاتارسیس بر او پدیدار شده و بارهای زندگی روزمره را پاک می‌کند و در همین لحظات به او اجازه می‌دهد تا آزادی و خودشناسی را تجربه کند.او در یک دوره چالش برانگیز از زندگی‌اش توضیح داد که نقاشی باعث آرامش این هنرمند شده. زیرا وسیله‌ای خلاقانه برای بیان احساسات غمگین‌اش بود. عبید از دوران کودکی گرایش‌های متفاوت در رشته‌های مختلف هنری به ویژه بازسازی پرتره‌های شخصیت‌های کارتونی داشته است.عبید از طریق سوابق تحصیلی خود در روانشناسی، از نقاشی‌هایش برای انعکاس عمق احساسات انسانی، جنبه عمیق و پیچیده وجود بشریت استفاده می‌کند. نقاشی‌های او چهره‌های مختلف زن را در حال تجربه آشفتگی به تصویر می‌کشد که درونی‌ترین احساسات هنرمند را به عنوان یک زن توصیف می‌کنند.
او همچنین در باب این مورد بیان کرد که این احساسات پیچیده به ما این امکان را می‌دهند تا غنای زندگی را هرچه بیش‌تر تجربه کنیم و با دیگران در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنیم.عبید به عرب نیوز گفت که اگر فرصتی پیش آید دوست دارد در نمایشگاه‌هایی در گالری‌های هنری جهانی شرکت کند. او قصد دارد به دمیدن روح خود بر روی بوم ادامه دهد و به طرز ماهرانه‌ای تن ها، اشکال و بافت‌ها را در یک سمفونی شاعرانه‌ی بصری درهم‌ آمیزد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها