بهترین جاذبه‌های طبیعی قشم



جزیره قشم یکی از بهترین جزایر جنوب کشور برای دوستداران طبیعت است. با سفر به این جزیره جذاب و دیدنی می‌توانید انواعی از پدیده‌های طبیعی نظیر دره، غار، ساحل و جنگل حرا را تماشا کنید. اگر می‌خواهید تجربه متفاوتی از جنوب گردی را در فصل سرد سال تجربه کنید، حتماً به این جزیره زیبا و دیدنی سفر کنید. اما بهتر است قبل از شروع سفرتان با جاذبه‌های طبیعی این جزیره بیشتر آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم بهترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم را معرفی کنیم.

تنگه چاه کوه

یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی که می‌توانید با خرید بلیط تهران قشم به دیدن آن بروید، تنگه چاه کوه است. این تنگه از مجموعه‌ای از کوه‌ها و صخره‌ها تشکیل می‌شود. در درون آن چاه‌های متعددی وجود دارد که عمق آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. تنگه به معنی یک دره ژرف یا باریک است. تنگه چاه کوه از آن دسته از تنگه­هایی است که یک گذرگاه باریک دارد. حتماً برای عبور از این تنگه از کمک راهنمای محلی باتجربه استفاده کنید.

دره ستارگان

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم دره ستارگان است. این دره از پدیده‌های مختلفی نظیر کوه، دره و صخره تشکیل می‌شود. دره ستارگان در اثر فرسایش آبی و بادی شکل گرفته است؛ به همین دلیل اشکال متفاوت و حتی عجیب‌وغریبی را می‌توانید در این دره تماشا کنید.

مردم بومی قشم بر این باورند که این دره در اثر برخورد یک ستاره به این بخش از جزیره قشم، شکل‌گرفته است و به همین دلیل به آن دره ستارگان گفته می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای کمپ کردن و مشاهده‌ی آسمان پرستاره جزیره قشم بالای صخره­های این دره است.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

داخلی 2 داخلی 3

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین خبرها