هشدار سطح نارنجی جوی و دریایی برای هرمزگان؛

ارتفاع موج در برخی مناطق استان به 2 متر خواهد رسید



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در روزهای آینده خبر داد و گفت: بر اثر این مخاطره ارتفاع موج در برخی مناطق استان به 2 متر خواهد رسید.

    

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و بر اساس خروجی نقشه ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر هشدار سطح نارنجی جوی ،هشدار نارنجی دریایی نیز صادر شده است که این می تواند مخاطرات زیادی را در پی داشته باشد گفت: اثر این مخاطره اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری ، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده به آمادگی دستگاه های امدادرسان دریایی اشاره کرد و افزود: دستگاه های امدادرسان در مناطق دریایی استان آمادگی لازم را در تمهیدات مناطق دریایی و ساحلی ،جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی داشته باشند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های قایق های تفریحی و شنا در سطح جزایر کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، قشم، هرمز، لارک، هنگام، بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، خمیر، سیریک و جاسک و همچنین تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری بویژه در روزهای اواخر یک شنبه مورخ 1402/11/22 تا بعدازظهر سه شنبه1402/11/24 صورت پذیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها