افزایش وزش باد در شرق خلیج فارس/ ارتفاع موج به ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد



افزایش باد‌های شرقی تا جنوب شرقی از امروز تا اواخر وقت روز جمعه ۲۷ بهمن موجب تلاطم دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۲۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد: رفت و آمد شناور‌ها سبک، صیادی و تفریحی در این مناطق دریایی با احتیاط صورت پذیرد.

وی افزود: امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری و طی روز‌های جمعه و شنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن افزایش و گذر ابر در سطح استان پیش بینی می‌شود واحتمال بارش پراکنده باران در برخی از ارتفاعات غربی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از اواخر وقت روز شنبه ۲۸ بهمن تا روز چهارشنبه ۲ اسفند وزش باد‌های شدید جنوب غربی تا شمال غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی استان می‌شود.

حمزه نژاد افزود: بیشینه سرعت باد بویژه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمد‌های دریایی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کرده و تمهیدات لازم برای رفت و آمد سایر شناور‌ها در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

به لحاظ دمایی تا روز شنبه ۲۸ بهمن افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها