رئیس اداره بازار سرمایه عربستان:

بازار بانکداری باز می‌تواند در سال 2026 به 43 میلیارد دلار برسد


نویسنده: عدنان نگاری

رئیس اداره بازار سرمایه عربستان سعودی روز یکشنبه گفت:« بازار بانکداری باز به طور قابل توجهی گسترش یافته است و انتظار می‌رود تا سال 2026 از 7 میلیارد دلار در سال 2018 به 43 میلیارد دلار افزایش یابد.»
بر اساس گزارشی در رسانه دولتی، محمد بن عبدالله الکویز در پایان هکاتون بانکداری باز 2024 در ریاض گفت که این رشد نشان دهنده پذیرش و ادغام فزاینده چارچوب های بانکداری باز در سراسر جهان است.این هکاتون به منظور توانمندسازی شرکت کنندگان با دانش نسبتاً جدید فناوری مورد استفاده برای خدمات بانکداری باز برگزار شد. به عنوان بخشی از برنامه، مربیان و اساتید خبره‌ای حضور داشتند که شرکت کنندگان را در مورد نحوه ارائه پروژه‌های خود راهنمایی می‌کردند.
رویه بانکداری باز به بانک‌ها و مؤسسات مالی اجازه می‌دهد تا از طریق استفاده از رابط‌های برنامه نویسی کاربردی، به ارائه دهندگان، خدمات مالی شخص ثالث، دسترسی به بانکداری مصرف کننده، تراکنش‌ها و سایر داده‌های مالی را بدهند. الکویز به نقل از الاخباریه گزارش: «این همچنین گواه نقش حیاتی است که بانکداری باز در شکل دادن به آینده خدمات مالی، به لطف توانایی آن در افزایش شفافیت، بهبود تجربه مشتریان و تشویق رقابت منصفانه و مؤثر بین مؤسسات مالی ایفا می کند.»
هکاتون اولین ابتکار کیفی نوآورانه‌ای است که توسط آکادمی مالی پس از اعلام استراتژی جدید ارائه شده است. الکویز گفت که این شامل ایجاد یک کادر ملی متخصص در فناوری‌های آینده، با هدف تبدیل پادشاهی سعودی به مرکز جهانی فناوری مالی در راستای برنامه توسعه بخش مالی در چشم انداز 2030 عربستان سعودی است. یک گزارش جداگانه توسط خبرگزاری سعودی یا SPA به نقل از الکویز نقل کرد که یک مطالعه در سال 2023 پیش بینی کرده است که هزینه های آموزش از 788 میلیون روپیه (210 میلیون دلار) به حدود 1 میلیارد روپیه (266.5 میلیون دلار) تا سال 2026 افزایش خواهد یافت. در این گزارش آمده است که انتظار می رود تعداد افرادی که برای آموزش هدف گذاری شده اند به بیش از 130000 افزایش یابد. در گزارش SPA آمده است که مانا الخمسان، مدیر عامل آکادمی مالی، گفت که هدف از این هکاتون دادن این فرصت به سازمان برای یادگیری اصول مالی باز است.
الخمسان گفت که این هکاتون افراد حرفه‌ای در بخش بانکداری و خدمات مالی و همچنین شرکت‌های فناوری مالی در عربستان سعودی را هدف قرار داده است. این علاوه بر توسعه دهندگان نرم افزاری بود که دو یا چند سال تجربه در خدمات مالی و فناوری مالی دارند. شرکت کنندگان علاوه بر گواهینامه آکادمی مالی و نهادهای معتبر بین‌المللی مرکز نوآوری سیلیکون ولی در دانشگاه آمریکایی لبنانی و Ozone API، یک شرکت فناوری با تمرکز بر خدمات مالی مستقر در بریتانیا، آموزش و راهنمایی از کارشناسان حرفه ای دریافت کردند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها