جزئیات ثبت نام سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ از طریق سامانه Sahamedalat



روز گذشته خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد که بستر ثبت‌نام برای سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱ آماده شده است. 

        

به گزارش صبح ساحل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید احسان خاندوزی (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران از واریز منابع لازم برای خرید سهام عدالت نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای واریز این سهام کاملاً آماده است.

وزیر اقتصاد خطاب به والدین متولدین ۱۴۰۱ گفت: از آنها درخواست می کنیم که حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری به پنجره ملی الکترونیک خدمات دولت مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام بدهند.

وی ادامه داد: به محض ثبت نام مراحل به شکل کاملاً خودکار و الکترونیک برای تخصیص یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان سهام عدالت برای متولدین سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

خاندوزی با تأکید بر اینکه این زمان اعلام شده تنها برای نوزادان متولدین سال ۱۴۰۱ خواهد بود، تصریح کرد: سهام متولدین سال ۱۴۰۲ در سال ۱۴۰۳ تخصیص می یابد و ثبت نام آن ها نیز انجام خواهد شد.

ثبت نام سهام نوزادان متولد ۱۴۰۱
آموزش نحوه ثبت نام و نکات ثبت‌نام نوزادان متولد ۱۴۰۱ برای دریافت سهام
۱- ثبت نام توسط ولی باید انجام بشه

۲- هم ولی و هم فرزند در سجام ثبت نام و احراز هویت شده باشند

۳- متولدین نیز به شرح ماه تولد از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام توسط والدین فراخوان می‌شوند که در حال حاضر برای متولدین سه ماه نخست امکان ثبت‌نام وجود دارد و برای متولدین سه فصل دیگر به‌زودی برای ثبت‌نام اعلام خواهد شد

۴- ثبت نام از طریق سایت زیر انجام خواهد شد :
https://sso.my.gov.ir/login

۵- برای ثبت نام در سجام و احراز هویت از طریق سایت زیر اقدام کنید :
https://profilesejam.csdiran.ir6- متولدین از ابتدای سال ۱۴۰۰، معادل ۱۰ میلیون ریال سهام صندوق‌های قابل معامله در بورس و متولدین ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵ میلیون ریال اختصاص داده شده است و برای متولدین ۱۴۰۲ مبلغ ۲۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است

۷- در حال حاضر امکان ثبت‌نام متولدین ۱۴۰۱ فراهم است، برای متولدین ۱۴۰۰ با توجه به گذشت زمان باید برای تأمین اعتبار اقدامات لازم انجام شود تا برای این گروه نیز شرایط ثبت نام و اختصاص سهام فراهم شود که به محض انجام مقدمات و تامین اعتبار اعلام خواهد شد

۸- بانک‌های ملی ایران و پست بانک به عنوان بانک عامل جهت واریز وجه ریالی به حساب نوزادان تعیین شده‌اند

۹- سود این اوراق نیز به حساب واریز خواهد شد و انتظار می‌رود با پس‌انداز سود سالانه سهام‌های اختصاص داده شده و رشد قیمت آنها در پایان ۲۴ سالگی، فرد با سرمایه اولیه مطلوبی در بازار بورس به فعالیت خود ادامه دهد

سامانه sahamedalat
سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir می باشد. سامانه سهام عدالت توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جهت مشاهده وضعیت دارایی سهام عدالت، ویرایش شماره شبا و شماره تلفن همراه راه اندازی شده است. لذا با ورود به این سامانه امکان مشاهده ارزش روز سهام عدالت به همراه برخی جزئیات وجود دارد.

خوشبختانه سازمان بورس اوراق بهادار، جهت تسهیل در فرایند نام نویسی سهام عدالت، روش غیر حضوری و آنلاین را در نظر گرفته، البته تاکنون هیچ سامانه و یا آدرس خاصی برای نام نویسی اعلام نشده است.

پیش بینی می شود، نام نویسی توسط سامانه سهام عدالت با آدرس، sahamedalat.ir با گوشی و کد ملی انجام پذیرد.

البته در صورتی که قصد مشاهده دارایی خود را دارید می توانید با ورود به سامانه، این موضوع را پیگیری نمایید. (برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناس سهام، مجموعه وکیل کمک تماس بگیرید)

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲
در اطلاعیه های منتشر شده در خصوص ثبت نام اوراق مشارکت عدالت، هیچ اطلاعاتی در خصوص سامانه نام نویسی و … به صورت قطعی در دسترس نیست، ولی بیش تر متقاضیان به دنبال فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ می باشند.

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی

❖ ورود به وب سایت مربوطه با آدرس، sahamedalat.ir

❖ انتخاب دکمه “مشاهده دارایی سهام عدالت“

❖ پذیرفتن تمامی قوانین و شرایط

❖ درج کد ملی و کد امنیتی و دریافت کد اعتبار سنجی

❖ وارد کردن کد دریافتی در فیلد مربوطه

❖ ورود به پنل کاربری و مشاهده جزئیات

والدین متولدین ۱۴۰۱ برای ثبت نام سهام عدالت نوزادان اقدام کنند
وزیر اقتصاد در حاشیه دولت گفت: والدین کودکان متولد ۱۴۰۱ حداکثر تا پایان اسفندماه، ثبت نام سهام نوزادان خود را در پنجره ملی الکترونیک خدمات دولت انجام دهند.

منتظر تایید: 3
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها