تکرار رقابت دو نامزد در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا



دونالد ترامپ و جو بایدن با کسب بیشترین آرای دلیگیت، نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش CNN، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن پیروز شد و در نتیجه نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

  

ترامپ تعداد مورد نیاز ۱۲۱۵ نماینده (دلیگیت) را با تخصیص نمایندگان ایالت واشنگتن به دست آورد.او در ایالت جورجیا و می‌سی سی پی نیز پیروز شد.ترامپ قرار است به طور رسمی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی در ماه جولای نامزد شود. 

  

در همین حال، در سمت دموکرات، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نمایندگان کافی برای تضمین نامزدی دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری به دست آورد. بایدن به ۱۹۶۸ دلیگیت برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات نیاز داشت و سه‌شنبه شب به وقت محلی به گفته موسسه تحقیقاتی ادیسون، با اعلام نتایج اولیه انتخابات در جورجیا از این رقم عبور کرد.به این ترتیب، نامزدی ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قطعی شد.

  

طبق گزارش رویترز، این اولین بار پس از حدود ۷۰ سال است که ایالات متحده شاهد تکرار رقابت دو نامزد در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

  

نتایج رأی‌گیری‌های سه‌شنبه شب اساساً از پیش تعیین شده بود، زیرا آخرین رقیب باقیمانده ترامپ از حزب جمهوری‌خواه نیکی هیلی پس از پیروزی گسترده ترامپ در «سه‌شنبه بزرگ» که موفق شد در ۱۴ ایالت از ۱۵ ایالت پیروز شود، از دور رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

   

بایدن نیز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها رقیب خاصی نداشت. گرچه فعالان لیبرال به دلیل حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی، دلسرد شده‌اند، تنها توانستند تعداد زیادی از دموکرات‌ها را ترغیب کنند که در اعتراض به این اقدام بایدن، رأی «عدم تعهد» دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها