برگزاری مسابقات جایزه بزرگ قرآنی در کیش



 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه مسابقات جایزه قرآنی جایزه بزرگ در کیش برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات به صورت پیامکی و مربوط به مفاهیم قرآنی است.

     

به گزارش صبح ساحل به نقل از  ایرنا: «علیرضا فاطمیان‌پور» در نشست خبری با اصحاب رسانه به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز اشاره و اظهار کرد: برنامه‌های رمضان امسال با توجه به همزمانی با عید نوروز با ۲ رویکرد فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود تا گردشگران نیز ازاین فضای فرهنگی و معنوی بهره مند شوند؛ البته در کنار این مسابقه جایزه بزرگ، برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان در حوزه قرآنی برگزار می‌‎شود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات برنامه ریزی شده فرهنگی برای این ایام، بیان کرد: با بهره مندی از سیستم‌های نوین صوتی در تلاشیم تا قبل از اذان مغرب، آواهای زیبای قرآنی در معابر اصلی و مرکز جزیره پخش شود.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در ماه مبارک رمضان، گفت: در حال تدارک برای ثبت رکورد بزرگترین سفره افطاری دنیا در کیش هستیم.

وی همچنین از آغاز ضبط ۳۰ جز از قرآن کریم در سواحل کیش خبرداد که به صورت دوره‌ای در رسانه ملی نیز منتشر خواهد شد.

«فاطمیان‌پور» برگزاری بازارچه صنایع دستی و خوراکی‌های اقوام ایرانی به همراه برگزاری برنامه های شاد تفریحی و خانوادگی، تردد ایستگاه سیار با امکانات ویژه پخش صدا و تصویر و حرکت در سطح شهر، دعوت از مداحان مطرح کشوری، برگزاری مراسمات قرآنی در ۶ مسجد جزیره و برگزاری جشنواره سالانه حفظ سوره‌های قرآن را از جمل دیگر برنامه‌های فرهنگی مختص این ایام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود که حدود ۹۰ هزار مسافر از طریق بندر چارک وارد جزیره کیش شوند، گفت: با توجه به اینکه این بندر در ایام نوروز پذیرای گردشگران ورودی به جزیره کیش است، در کنار اجرای برنامه‌های سرگرم کننده فرهنگی وهنری درترمینال چارک، سه محور عفاف و حجاب، ترافیک و محیط زیست در قالب مشاوره، بسته‌های دیجیتالی و پخش آنونس‌های صوتی و تصویری درشناورها به گردشگران ارائه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها