معاون وزیر نفت :

تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری رشد ۷درصدی داشت



معاون وزیر نفت از رشد ۷درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با عرضه اعتباری ۸۰ هزار میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی در سال جاری، چالش تامین نقدینگی نزدیک به ۱۶ هزار واحد پایین دستی رفع شد.

      

به گزارش صبح ساحل، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالان صنعت پتروشیمی در نقاط مختلف کشور ازمناطق جنوبی تا مناطق غربی و شمال غربی کشور در سایه امنیت و اقتدار کشور، در حال تولید هستند.

   

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در سال 1402 به تعهدات ارزی خود عمل کرده است، تصریح کرد: ارزش‌ فروش محصولات پتروشیمی امسال به دلیل کاهش قیمت جهانی برخی محصولات تا 60 درصد کاهش داشته است.

    

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه وعده گشایش 12 طرح در سال 1402 محقق شده است، بیان کرد: بعضی از طرح‌ها مانند پتروشیمی گچساران و پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس به بهره‌برداری رسیدند و طرح‌هایی مانند پتروشیمی‌های آرین متانول، پتروناد، نخل آسماری و هنگام در مدار تولید و آماده بهره‌برداری رسمی هستند.

    

وی با تأکید بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها و تولیدات فناورانه و بهره‌گیری از دانش فنی داخلی گفت: دانش‌ فنی 7 طرح پتروشیمی که از خارج کشور تامین می شد، امسال توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأمین شد.

   

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: یکی از موفقیت های صنعت پتروشیمی در سال مهار تورم و رشد تولید فروش اعتباری 75 هزار میلیارد تومان محصولات پتروشیمی در بازار بورس و انرژی بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها