صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در هرمزگان/ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی، گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز یکشنبه تا سه‌شنبه در این استان موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

 

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن‌زاده افزود: بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های بارشی، یک سامانه جدید وارد استان هرمزگان شده که بخش‌هایی از آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: این سامانه از اواخر وقت یکشنبه تا روز سه‌شنبه در سطح استان فعال خواهد بود و به موجب آن شاهد رگبار باران و رعد و وزش نسبت شدید باد با تاکید بر مناطق غربی و شمال استان و مناطق مرکزی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: منطقه اثر این سامانه شهرهای بندرعباس، بستک، قشم، پارسیان، سیریک، خمیر، میناب، رودان، بشاگرد، بندرلنگه، تنب بزرگ، جزیره سیری، بوموسی، جاسک، جزیره لاوان، کیش و حاجی‌آباد خواهد بود که بر اثر فعالیت آن، شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خواهیم بود.

حسن‌زاده تصریح کرد: توصیه می‌شود مردم از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و در عبور از مسیل‌ها احتیاط کنند؛ همچنین در این مدت فعالیت‌های کوهنوردی ممنوع و کشاورزان از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها