توقيف دستگاه حفاری غيرمجاز در بندرعباس



يک دستگاه حفاري غير مجاز در محدوده عملكرد مديريت منابع آب شهرستان بندرعباس كشف و توقيف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مدير منابع آب شهرستان بندرعباس، قشم و خمير گفت: با تلاش بي وقفه واحد هاي گشت و بازرسي، كارشناسان حقوقي شركت و نيروي انتظامي طي هفته نخست نوروز 1403 يك دستگاه حفاري در اين شهرستان شناسايي، توقيف و به محل پاركينگ منتقل شد.

رحمت اله مهدي زاده در ادامه افزود: شركت سهامي آب منطقه اي هرمزگان نهايت تلاش خود را در حراست و حفاظت از منابع آب‌هاي زير زميني و سطحي استان به كار بسته و دستگاه حفاري مذكور كه بصورت غير مجاز مشغول حفاري بوده بنا بر تلاش هاي گروه‌هاي گشت و بازرسي در ايام نوروز شناسايي و مورد توقيف قرار گرفته است.

وي تاكيد كرد: يكي از عوامل تشديد كننده فرونشت زمين برداشت هاي غيرمجاز و نامتعارف از سفره هاي آب هاي زيرزميني، حفرچاه هاي غيرمجاز و همچنين كف شكني هاي غيرمجاز چاه ها مي باشد. كه اين اقدام متاسفانه اغلب توسط دستگاه هاي حفاري و كمپرسورهاي غير مجاز صورت مي گيرد.

مدير منابع آب شهرستان بندرعباس،قشم و خمير تصريح كرد: بر اساس قانون توزيع عادلانه آب نگهداري و استفاده از ادوات حفاري بدون داشتن مجوز تخلف بوده و طبق قانون با قاطعيت تمام با آن برخورد مي‌شود لذا گروه‌هاي گشت و بازرسي با هوشياري كامل در نقاط مختلف شهرستان حضور دارند و هرگونه برداشت غيرمجاز از آب‌هاي سطحي و زير زميني را رصد و از اين اقدامات جلوگيري مي‌كنند.

مهدي زاده در پايان ياد آور شد: شهروندان براي مشاركت در حفاظت و صيانت از منابع آب زير زميني بمنظور استفاده نسل هاي آتي و هم استاني هاي عزيز از منابع آب، درصورت مشاهده تخلف ها و اقدام هاي غيرمجاز در زمينه منابع آب مي توانند با سامانه تلفني 1811 تماس گرفته و يا با مراجعه حضوري به ادارات امور آب شهرستان ها گزارش هاي خود را ارائه داده تا كارشناسان گشت و بازرسي اين شركت سريعا و در اولين فرصت ممكن به محل مراجعه و اقدام هاي لازم را براي توقف عمليات و اعمال قانون را بعمل آورند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها