برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد



 معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع زیرکشت دیم و آبی این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

  

به گزارش صبح ساحل، مسعود گرگیج گفت: سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و متوسط برداشت محصول از هر هکتار نیز چهار و نیم تن پیش بینی شده است.

  

وی بیان کرد: از ۱۷ هزار سطح زیرکشت گندم، ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی کشت شده و همچنین کشت ۱۰ هزار هکتار از این محصول نیز به صورت مکانیزه بوده است.

  

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم در استان هستند و در این زمینه ۱۲ مرکز خرید نیز آماده تحویل گندم کشاورزان است.

   

گرگیج با بیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده گندم، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.

  

گفتنی است؛ کشت گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال در هرمزگان انجام می‌شود و برداشت این محصول نیز از هشتم فروردین ماه با حضور وزیر جهادکشاورزی در این استان آغاز شد و تا ۱۵ خردادماه امسال ادامه دارد.

  

گندم یکی از کالاهای مهم، اساسی و قوت اصلی مردم در کشور بوده که دولت مردمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی با اجرای کشت‌های قراردادی و خرید تضمینی، گام‌های موثری برای تولید و خودکفایی این محصول برداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها