افزایش انتقال گاز از بندرعباس به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان



مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت:حجم انتقالی گاز از بندرعباس به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان در فروردین ماه امسال ۲ برابر افزایش یافته است.

     

به گزارش صبح ساحل، مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، از عملیات تزریق گاز و راه‌اندازی خط تقویتی و افزایش حجم انتقال گاز به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان خبر داد و گفت: حجم انتقالی گاز از بندرعباس به این مجتمع در فروردین امسال با تزریق گاز و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز۲۰ اینچ اجرا شده است و به مقدار ۴۰۰ هزار مترمکعب در ساعت یعنی به میزان ۲ برابر افزایش یافته است.

     

رضا رفیعی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تا قبل از این مجتمع گل گهر سیرجان از طریق یک (CGS) و در هر ساعت ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز دریافت کرده است.

   

وی بیان کرد: در راستای افزایش تولید مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان و پس از بازرسی و تست‌های نهایی، نیاز این مجتمع به سوخت و خوراک پاک با تزریق گاز و راه‌اندازی خط تقویتی بین (cgs) یک و ۲ مجتمع گل و گوهر سیرجان ، به همت کارکنان این منطقه در مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سیرجان، در تعطیلات ابتدای سال جدید به انجام رسیده و خط لوله یادشده راه‌اندازی و عملیاتی شد.

    

گاز انتقالی منطقه ۶ کشور از طریق خط لوله ۵۶ اینچ هفتم سراسری، ۴۲ اینچ ارسنجان رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری و همچنین پالایشگاه گاز سرخون و قشم، پالایشگاه گاز هنگام و تاسیسات گورزین انجام می‌گیرد.

     

درحال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و صنایع فولادی معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری این منطقه انرژی پاک گاز را دریافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها