مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان تشریح کرد:

پایداری تولید برق در گرمای ۷۰ درجه نیروگاه بندرعباس/ فداکاری کارکنان تولید برق هرمزگان ستودنی ست


نویسنده: سامیه طهورنیان

داریوش محمودی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از آخرین وضعیت تولید برق پایدار و بی وقفه نیروگاه استان در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور خبر داد. وی به تشریح رشادت ها و مشقت های تعمیرات به موقع در بدترین شرایط آب و هوایی استان پرداخت و آن را نوعی ایثار و از جان گذشتگی مهندسان این مجموعه برای جلوگیری از خاموشی استان خواند.

 

داریوش محمودی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در مصاحبه با صبح ساحل گفت: نیروگاه بندرعباس به عنوان قدیمی‌ترین صنعت استان هرمزگان بعد از ۴۵ سال کار بی‌وقفه و به همت و تلاش تمام متخصصین کارگرا‌ن، مهندسان و پرسنل غیور و ایثارگر نیروگاه همچنان پابرجاست.

محمودی افزود: این مجموعه همچنان به رسالت خود که همان تولید برق مطمئن و حداکثری هست ادامه می‌دهد و هم اکنون ما با حداکثر ظرفیت تولیدمان که تقریبا حدود ۱۰۰۰ مگاوات هست در شبکه سراسری در پیک تابستان حضور داریم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خاطر نشان کرد: تقریباً یک سوم از برق مورد نیاز استان هرمزگان را تولید می کنیم و از سویی این نیروگاه به علت قدمتی که داشته در واقع خاستگاه خیلی از بزرگان صنعت برق بوده و هم اکنون دانش و تجارب خوبی را در نیروگاه داریم، الحمدالله این نیروگاه سال گذشته موفق شد در زمینه ساخت قطعات داخلی، رتبه اول را در ایران کسب کند.
محمودی در خصوص تولید قطعات مورد نیاز مجموعه نیروگاه یادآور شد: در حال حاضر مجموعه ما حدود ۱۲ هزار قطعه بزرگ و کوچک را در رده‌های مختلف مکانیکال، الکتریکال و ابزار دقیق، موفق به ساخت آن یا راهبری شدیم.

محمودی تصریح کرد: عمده قطعات به وسیله شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های داخلی و به جرات می‌توان گفت که ۹۰ درصد تعمیرات مورد نیاز این نیروگاه توسط خود پرسنل انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان افزود: پیچیده‌ترین تعمیرات و سرویس ها نگهداری که همان شامل توربین و بویلر است به دست متخصصین خود نیروگاه انجام می شود که بدون وابستگی به متخصصین بیرون از نیروگاه صورت می گیرد.

محمودی با بیان ظرفیت های ویژه نیروی انسانی مجموعه تولید برق هرمزگان گفت: با داشتن حدود ۸۰۰ نفر نیروهای زبده و کارآزموده که اکثر آنها بومی هستند، نقش مهمی هم در زمینه اشتغال زایی داریم و همواره به رسالت خود در زمینه تامین برق رساندن خدمات به مناطق همجوار و نواحی کنار نیروگاه اهتمام داشته ایم.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به مازوت سوزی نیروگاه در ایام کاهش سهیمه گاز نیروگاه اشاره کرد و گفت: در سالیان اخیر و با عرض پوزش از تمام مردم شریف بندرعباس به دلیل مصارف سوخت مازوت، درنیروگاه تولید برق بندرعباس مقداری نسبت به حفظ و صیانت از محیط زیست ناخواسته قصوری داشته‌ایم که به ناچار انجام شده است. امیدوارم که با برطرف شدن مشکل گاز، این مسئله حل شود. محمودی تاکید کرد: در حال حاضر با مشکل کلی سوخت و تامین به موقع گاز دست و پنجه نرم می‌کنیم که اگر تامین شود، بتوانیم این نقیصه مصرف مازوت را برطرف کنیم.
نیروگاه بندرعباس برای رسیدن به تولید نامی خودش نیاز به سرمایه گذاری کلان و مناسبی دارد که امیدوارم در دولت جدید و با رویکرد جدیدی که انشالله هست این امر محقق شود و شاهد تحقق حداکثر تولید و حداکثر تحول در سطح نیروگاه باشیم.

 

تعمیرات نیروگاه در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد بندرعباس و در کمترین زمان ممکن

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس به موضوع نشت‌یابی و رفع نشتی اکونومایزر اشاره کرد و گفت: واحد سه بخار این نیروگاه در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد و در کمتر از ۳۶ ساعت از زمان خروج اضطراری تعمیر شد.

داریوش محمودی عنوان کرد: واحد شماره ۳ بخار این نیروگاه که بر اثر بروز نشتی در اکونومایزر بویلر از شبکه تولید برق جدا شده بود که به همت پرسنل فداکار و غیور این مجموعه صنعتی در روز عاشورای حسینی(ع) و تا آستانه مراسم شام غریبان در شرایطی طاقت‌فرسا و‌ پیش از خنک‌شدن و محیا شدن دمای کوره اقدام به نشت‌یابی و رفع نشتی نقطه آسیب دیده کردند تا در کمترین زمان ممکن واحد محیای راه‌اندازی و تولید برق شود.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در حالت نرمال برای برطرف کردن چنین ایرادی حداقل ۷۲ ساعت زمان لازم است، تا اقدامات لازم برای این عملیات حاصل شود، لذا باتوجه به نیاز شبکه و پیک مصرف برق در تابستان و رفاه حال هم میهنان عزیز این عملیات در حداقل زمان ممکن و با تلاش پرسنل غیور و دلسوز این مجموعه نیروگاهی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این نیروگاه با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان صنعت برق، روندی پایدار و مستمر، در خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی استان دارد.

گفتنی است که صبح روز سه شنبه محمد اسمی، مدیرکل بازرسی استان هرمزگان به همراه فرشاد آدینه پور، مدیر عامل برق منطقه ای استان از واحدهای مختلف نیروگاه بندرعباس بازدید کرد که در این بازدید داریوش محمودی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان وی را همراهی کرد. طی این بازدید وضعیت نیروگاه و شرایط پایداری در تولید برق بررسی شد و همچنین از واحد یک، بخش بویلر، سالن توربین و اتاق فرمان یک و دو بازدید میدانی انجام شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها