لوح ثبت جهانی افطار در بستک رونمایی شد



لوح ثبت جهانی افطار در محل کاروانسرای جهانی احمدخان شهرستان بستک رونمایی شد.

                               

به گزارش صبح ساحل، با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، و جمعی از مسئولین مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در کاروانسرای بستک برگزار شد.

          

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان شامگاه روز پنج‌شنبه 9 فروردین ماه  1403در این مراسم با اشاره به ثبت جهانی افطار گفت: آیین افطار ظرفیت بالایی برای ترویج ارزش‌های انسانی و دینی دارد.

         

 محمد محسنی افزود: این مراسم نماد و سمبل افطاری، بخشش و‌کرامت  و علاوه بر جنبه مذهبی، بر مهمان‌نوازی و تقویت روابط ‌اجتماعی نیز توجه دارد.

      

او با اشاره به برگزاری این مراسم در کاروانسرای بستک گفت: در شهریور سال گذشته، ۵۴ کاروانسرای ایران به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد که کاروانسرای بستک نیز یکی از این کاروانسراها بود.

    

محسنی افزود: برگزاری مراسم‌ رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در این کاروانسرا، نقش بسزایی در معرفی این دو اثر جهانی خواهد داشت.

     

در محل رونمایی لوح ثبت جهانی افطار  سفره‌های افطاری پهن شد و روزه داران بعد از اقامه نماز همه سر یک سفره و در کنار یکدیگر  افطار کردند.

       

محسنی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد ثبت مراسم و سنت‌های دینی، مذهبی و تاریخی این شهرستان که به شهر تمدن و داشتن مفاخر و مشاهیر علمی و فرهنگی است باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها