بیش از ۲۳ تن موادغذایی غیرقابل مصرف در هرمزگان معدوم شد



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه بهداشت گفت: ۲۳ تن و ۴۱۵ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در طرح سلامت نوروزی در استان کشف و معدوم شد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان شامگاه سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: از ۲۴ اسفند پارسال تا ۱۴ فروردین جاری، ۲۵ هزار و ۱۳۶ مورد از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی بازدید انجام شده که ۲۰۸ مورد معرفی به مراجع قضایی، تعطیلی ۹۹ مرکز متخلف، ۴۶۷ نمونه برداری مواد غذایی و ۱۷ هزار و ۴۳۷ مورد کلرسنجی انجام شده است.

دکتر جاودان تصریح کرد: در بخش بهداشت ضمن اعلام آماده باش کامل و با همکاری تمامی کارکنان مراکز بهداشت استان چندین تیم و گروه گشت و بازرسی بهداشتی تشکیل و با تلاشی بدون وقفه و حضور در سراسر استان و محل های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی اقدامات موثر و کاملی در راستای تامین سلامتی و بهداشت شهروندان و مسافران نوروزی انجام شد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به مراجعات درمانی و بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های سلامت و ارجاع بیماران به مراکز درمانی استان و مراقبت از مادران باردار با انجام معاینات و توصیه ها و مراقبات لازم از دیگر اقدامات مهم نوروزی در این مدت بوده است.

 

انجام بیش از ۶ هزار ماموریت درمانی و اورژانسی در طرح سلامت امداد نوروزی هرمزگان

دکتر جاودان با تشریح عملکرد واحدهای دخیل دانشگاه در ستاد تسهیلات سفرنوروزی تا چهاردهم فروردین ماه گفت: ۶ هزار و هفت ماموریت در طرح سلامت امداد نوروزی ۱۴۰۳ توسط اورژانس ۱۱۵ استان انجام شد و در این مدت ۱۷ هزار و ۵۵۷ تماس با مرکز دیسپچنگ اورژانس گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۱ مورد منجر به اعزام آمبولانس شد، ۹۳۷ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۲۲۲ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: از ماموریت های انجام شده یک هزار و ۳۷۱ مورد آن در ارتباط با حوادث ترافیکی بوده که ۳۲ فوتی و یک هزار و ۶۶۶ مصدوم داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها