بازار سیاه کارت سوخت؛

خبر مهم وزیر نفت؛ دیگر خبری از کارت سوخت آزاد در جایگاه ها نیست



با توجه به اعلام وزیر نفت از ۱۰ روز آینده سوخت گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود.

با توجه به اعلام وزیر نفت از ۱۰ روز آینده سوخت گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود. بنابراین دیگر خبری از کارت سوخت آزاد در جایگاه ها نخواهد بود.

همین مورد باعث می‌شود که کارت سوخت شخصی خودرو بسیار ارزشمند و شاید برای عده‌ای سوخت گیری تبدیل به چالش شود.

هم اکنون در فضای مجازی تبلیغات مختلف فروش کارت سوخت با قیمت‌های عجیب و غریب را شاهد هستیم. قیمت فروش کارت سوخت ها از حدود ۱ میلیون تومان شروع و تا ۵ میلیون تومان هم می‌رسد.

جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با توجه به وظیفه ما در مدیریت مصرف سوخت از طریق استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، در هفته‌های آتی انشالله عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت سوخت شخصی انجام خواهد اخذ شد.یکی از راه‌های کنترل مصرف بنزین استفاده از کارت سوخت خودروهاست و ان‌شاءالله با آمادگی لازم از یک هفته تا ۱۰ روز آینده، فرآیند سوخت‌گیری تنها از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد.

زمستان سال گذشته هم به طور متناوب قیمت‌هایی مثل 8 تا 12هزار تومان برای سوختگیری سوم بعد از اتمام بنزین سهمیه‌ای و آزاد در فضای مجازی مطرح شد که البته با تکذیب قاطع مسئولان دولتی روبرو گشت. حالا باید دید عاقبت نرخ بنزین که خیلی از وابستگان دولت سعی در جاانداختن افزایش نرخ آن به عنوان راه حلی برای مشکل«ناترازی بنزین» می‌دانند چه خواهد شد.

از چه زمانی باید با کارت شخصی بنزین بزنید؟

طبق تصویب مجلس فرماندهی انتظامی موظف است با همکاری وزارت نفت حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ دوره تحویل کارت هوشمند سوخت به متقاضیان را به کمتر از یک هفته کاهش دهد. 

پس از تحقق این امر وزارت نفت مکلف است از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط تصمیمی اتخاذ نماید که حداقل نود و پنج درصد (۹۵%) خودروهای بنزین‌سوز و نفت گازسوز صرفاً از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده نمایند.

 با توجه به اعلام وزیر نفت از ۱۰ روز آینده سوخت گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود. بنابراین دیگر خبری از کارت سوخت آزاد در جایگاه ها نخواهد بود.

همین مورد باعث می‌شود که کارت سوخت شخصی خودرو بسیار ارزشمند و شاید برای عده‌ای سوخت گیری تبدیل به چالش شود.

هم اکنون در فضای مجازی تبلیغات مختلف فروش کارت سوخت با قیمت‌های عجیب و غریب را شاهد هستیم. قیمت فروش کارت سوخت ها از حدود ۱ میلیون تومان شروع و تا ۵ میلیون تومان هم می‌رسد. 

  

مصرف بنزین رکورد جدید ثبت کرد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد از ابتدای نوروز به‌طور میانگین روزانه ۱۲۰.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

براساس اطلاعات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در روز دوشنبه، سیزدهم فروردین‌ماه ۱۰۴ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال، با ۹۳.۱ میلیون لیتر، ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، برپایه این گزارش، از ابتدای نوروز تاکنون (یکم تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳) به طور میانگین روزانه ۱۲۰.۸ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این حجم در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۲) با ۱۱۳.۹ میلیون لیتر، ۶.۹ میلیون لیتر معادل ۶ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت، از هم‌وطنان خواست با مدیریت مصرف سوخت و رعایت موارد مربوط به مصرف بهینه، کارکنان این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکوردی بی‌سابقه‌ در مصرف بنزین سراسر کشور به‌شمار می‌آید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها