رییس دادگستری فین:

تضمین وجود یک جامعه عادلانه و آزاد، رسالت غایی همه ما است



رییس دادگستری بخش فین در راستای وظیفه و اختیارات قانونی خود، از تمام مجموعه واحدهای پنجگانه ضابطین نظامی و انتظامی بخش، بازدید کرد.

به گزارش صبح ساحل، «سید حیدر موسوی»، رییس دادگستری بخش فین گفت: همانگونه که جوامع امروز تخصصگرا، ارگانیک و برخوردار از تقسیم بندی تخصصی شغلی و از حالت بدوی و ساده خارج گردیده، متقابلا به همین میزان و شدت تقسیم بندی تخصصی در نهادهای نظامی و انتظامی نیز ضرورت دارد که لازمه کارآمدی نیروهای انتظامی تخصص گرایی و وجود عناصر متخصص،زبده،متعهد، پُرانگیزه و وطن دوست می‌باشد که بحمدالله امروزه نیروی انتظامی کشور بتمامه واجد همه این خصایل حمیده می‌باشند.

موسوی با یادآوری دو حدیث از معصومین علیهم السلام که مولا علی فرمودند: «رِفاهِیَّةُ الْعَیْشِ فِى الاَْمْنِ؛ آسایش زندگانی در امنیت است.» و  «شَرُّ البِلادِ بَلَدٌ لا أمنَ فِیهِ؛ بدترین شهرها، شهری است که در آن امنیت نباشد.»، گفت: وجود امنیت در آرامش روانی شهروندان، رونقِ معیشتِ ساکنانِ دولت شهرها،انسجام تعاملات اجتماعی و اقتصاد ملی تاثیر مستقیم و پُر رنگی دارد.

رئیس دادگستری بخش فین ادامه داد: لازمه و زیربنای توسعه پایدار، وجود امنیت هست که سهم قابل توجهی از تامین امنیت متوجه نیروی انتظامی می‌باشد که این مهم تعامل حسنه با مردم و ارتباط با لایحه‌های جامعه مدنی را می‌طلبد.


این مقام قضایی، تضمین کرامت و حریت شهروندان را از حقوق بنیادین آنان و از ارکان اساسی حکمرانی اسلامی قلمداد و بر لزوم رعایت حقوق شهروندی و مطالعه قانون «احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی» تاکید مضاعف نمودند.


این مدرس دانشگاه اضافه کرد: از جمله موارد امنیت،امنیت اقتصادی و مبارزه بی امان با پدیده منحوس قاچاق می باشد که موجب مفلوک نمودن و خلل نظام اقتصادی تولیدی کشور میگردد و لازم هست که همچنان در مبارزه با این بلیه شوم جدیت بورزید.


وی در پایان با بیان اینکه قانونگرایی و حاکمیت قانون، شاهراه توسعه پایدار می‌باشد، ادامه داد: باید تمام اقدامات ظابطین در چهارچوب قوانین و تحت دستورات قضایی صورت بگیرد و نسبت به انجام دقیق و بهنگام دستورات قضایی و اقدامات پیشگیرانه تاکید و از خدمات موثر ضابطین قدردانی نمودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها