یک کودک و دو نوجوان در شرق هرمزگان غرق شدند

پایان غم انگیز باران بهاری



دختر 8 ساله مینابی و دو پسر 16 و17 ساله جاسکی براثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.  مهسا سهرابی، یاسر کیاپرور و خلیفه دیانت پور به دنبال  بارندگی سیلابی در رودخانه فصلی و باتلاق جان باختند. 
    
شنا در باتلاق 
ساعت حدود 8 و نیم صبح چهارشنبه 29 فروردین‌ماه جاری اهالی روستای زهریکار سورک بخش لیردف شهرستان جاسک باخبر شدند که دو پسر نوجوان در گودال پر از آب گیر افتادند. منصور شاهوزئی دهیار زهریکار در این مورد گفت :آن روز مدرسه به علت بارندگی تعطیل بود و  این نوجوانان برای شنا و تفریح نزدیک گودالی در منطقه "درهمان" شدند که با منزلشان زیاد فاصله نداشت. وی ادامه داد: آب گل‌آلود بود، خلیفه وارد گودال شد با توجه به گلی بودن زمین، در آنجا گیر افتاد و به درون آن کشیده شد. یاسر بلافاصله برای کمک به درون آب پرید اما او هم نتوانست ازآنجا خارج شود و در باتلاق غرق شد. شاهوزئی بابیان اینکه در پی بارندگی‌های سیلابی، بسیاری از گودال‌ها با آب بسیار زیاد اما گل‌آلود پرشده‌اند و به‌محض ورود به آن،‌ به حالت باتلاقی عمل کرده است گفت: اهالی به کمک این دو نوجوان رفتند و با توجه به گل‌آلود بودن آب، یافتن آن‌ها مشکل بود تا اینکه یک ساعت بعدازاین حادثه جسد این دو پسر از آب بیرون کشیده شد.
   
بازی مرگ در سیلاب 
مهسا به همراه دوستانش کنار رودخانه فصلی در حال بازی بود که پدرش به سمتش آمد و از او خواست به منزل برگردد، اما مهسا که قصد بازی در محل را داشت از پدرش اجازه خواست تا  لحظاتی بعد به خانه‌بر می‌گردد.پدر پس‌ازاینکه به او هشدار داد تا نزدیک رودخانه نشود دست پسر کوچکش را گرفت و از محل دور شد. اما نیم ساعت از این موضوع نگذشته بود که به مرد جوان اطلاع دادند دخترش درون رودخانه سقوط و غرق‌شده است.
اسدالهی دهیار روستای کهورتاک منطقه توکهور و هشتبندی میناب بابیان اینکه این حادثه در ساعت 14 و 30دقیقه چهارشنبه گذشته رخ داد گفت: پس از قطع باران، مهسا به همراه دوستانش از منزل به سمت رودخانه خروشان حرکت کرد که با منزل فاصله چندانی نداشت،رودخانه به علت شدت بارش طغیان کرده بود، مهسا نزدیک رودخانه شده و در حال بازیگوشی بود .اسد الهی افزود:مهسا پایش لیز خورد و به درون رودخانه سقوط کرد و اسیر سیلاب شد، دوستانش با گریه و زاری از عابران کمک خواستند 10دقیقه‌ای از این موضوع گذشته بود تا بدن بی‌جان او را از آب گرفتند و به درمانگاه انتقال دادند. کادر درمان تلاش‌های زیاد برای نجات او کردند اما نجات  این دختربچه بی‌نتیجه ماند.
  
بی‌احتیاطی 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به فوت سه نفر از اهالی این استان در هنگام سیلاب، گفت: متأسفانه بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری دلیل اصلی این اتفاق بوده است.مهرداد حسن‌زاده در خصوص آخرین وضعیت خسارت بارندگی و سیلاب در استان اظهار کرد: طبق هشدار سطح قرمز هواشناسی، اخطار طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها اعلام شد که افراد باید از گذر و حتی ورود به کنار رودخانه‌ها در هنگام بارش باران جدا خودداری کنند.
وی اظهار داشت :تلفات بارش‌های سیلابی در هرمزگان عمدتاً ناشی از وقوع همین سهل‌انگاری‌ها در شنا کردن و یا ایستادن در مجاورت رودخانه‌های خروشان رخ می‌دهد و باعث تأثر فراوان می‌شود.
نجات سه نفر از افراد ناپدید شده در همین روز سه نفر از افراد ناپدید شده و گرفتار سیلاب در شرق هرمزگان با حضور به موقع بالگرد منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، نجات پیدا کردند.
پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گیر افتاده در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.
امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.
  
امدادرسانی به ۳۲۰۰ هرمزگانی 
به گفته مختار سلحشور مدیر عامل جمعیت هلال احمر پی بارندگی سه شنبه و چهارشنبه گذشته امدادگران این جمعیت به ۳۲۱۰ نفر در قالب ۶۴۴ خانوار خدمات امدادی ارایه دادند و ۳۶۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۲۴۸ نیروی عملیاتی هلال احمر در قالب ۸۵ تیم به متأثرین بارندگی‌ها در سطح استان امدادرسانی کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها