نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تأکید کرد:

حل مشکلات اقتصادی نیازمند مدیران ریسک‌پذیر و عملیاتی



نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نیازمند مدیران ریسک‌پذیر و شجاع در عرصه اقتصادی هستیم که توانایی حل مشکلات را داشته باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده که در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران به میزبانی اتاق بازرگانی هرمزگان سخن می‌گفت ادامه داد: مدیرانی که قدرت ورود به فعالیت‌های بزرگ را نداشته و ترک فعل کنند و همچنین تماشاگر باشند به درد این عرصه نمی‌خورند. وی، با اشاره به ظرفیت‌های نخبگان و دانشجویان درزمینهٔ تولید و تجارت گفت: مشکلات اقتصادی با اعتماد به مردم حل می‌شود که می‌بایست در تولید و تجارت از تجربیات دانشمندان و دانشگاهیان و نخبگان استفاده کرد. عبادی زاده در رابطه با قوانین و مقررات دست‌وپا گیر، بروکراسی و کاغذبازی‌های اداری گفت: باید این موضوع در مجلس موردبررسی قرار گیرد تا شرایط تولید و فعالیت اقتصادی تسهیل شده و زمینه مشارکت مردم افزایش یابد. وی با تأکید بااینکه مدیران دولتی بایستی تصدی‌شان را این بخش‌ها کاهش داده و به صفر برساند، گفت: دولت فقط باید نقش نظارتی، هدایت، حمایت و سیاست‌گذاری داشته باشد و کارها را به بخش خصوصی واگذار شود. عبادی زاده بابیان اینکه تعاونی‌های تولید، توزین و تجارت باید زیر چتر حمایت دولت باشد اظهار داشت: توسعه فضای کسب‌وکار مردم بهترین عامل رونق تولید است، گلایه‌مندی و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان باید موردتوجه قرار گیرد. وی افزود: بدون مشارکت مردم و نخبگان با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم بود و باید بدانیم که تنها سرمایه گره‌گشا نیست.

  

توجه به دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه اقتصاد دریا پایه

امام‌جمعه بندرعباس بر توجه به دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه اقتصاد دریا پایه تأکید کرد و بابیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در کنار سواحل زندگی می‌کنند گفت: کشور با ۵ هزار کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل‌توجهی در اشتغال‌زایی و تولید و تجارت دارد. عبادی زاده اضافه کرد: کشورهای دیگر که از ظرفیت دریا به میزان کمتری بهره‌مندند، اما مقدار استفاده‌شان از دریا بیشتر از ماست که ما نیز باید از این ظرفیت اقتصادی استفاده کنیم. وی یادآور شد: به‌کارگیری از مزیت شیلات راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی است، در عرصه شیلات و صید و صیادی از گذشته تاکنون از روش‌های سنتی استفاده می‌شود که کافی نیست و بایستی جهت‌دهی بر اساس علم و دانش و با مشارکت مردم انجام شود.

  

برگزاری اجلاس علمی، نشان از تحول بزرگ استانی دارد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با قدردانی از اتاق بازرگانی هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در برگزاری این اجلاس علمی گفت: در کمترین دوران چنین همایش‌ها و کنفرانس‌هایی را با حمایت اتاق بازرگانی در هرمزگان در حوزه علم، عمل و نظر شاهد بودیم که این نشان تحول بزرگ در استان است. وی افزود: امروز شاهد این حرکت بسیار ارزشمند در استان هرمزگان هستیم که بخش‌های مختلف اجرایی و عملیاتی در عرصه‌های اقتصادی همسو با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به‌عنوان ۲ بال با یکدیگر همکاری می‌کنند. عبادی زاده گفت: دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب تولید علم در اقتصاد دریا محور است و امیدواریم در کنار حمایت‌های ارزشمند اتاق بازرگانی هرمزگان در عرصه علم در آینده‌ای نزدیک در کشور بدرخشد. وی خاطرنشان کرد: این همایش به شناخت یکی از عرصه‌های مهم ازجمله صید و صیادی، پرورش و تولید ماهی و استفاده از ظرفیت‌های دریا پرداخته و توانسته است با استفاده از نظرات اندیشمندان و نخبگان، فضایی را برای نقد کردن بخش‌های تولیدی به‌ویژه در عرصه ماهی و بخش‌های دیگر ازجمله گردشگری دریا محور، حوزه حمل‌ونقل دریایی فراهم کند.

گفتنی است: یازدهمین کنفرانس ملی ماهی‌شناسی ایران در سالن همایش اتاق بازرگانی بندرعباس با حضور مسئولان، اندیشمندان، نخبگان، دانشگاهیان، اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان به مدت دو روز (5 و 6 اردیبهشت) در حال برگزاری است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها