برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی صداوسیما اعلام شد



قائم مقام معاون فضای مجازی و دبیر ستاد انتخابات گفت: هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک استودیوی اختصاصی برای تولید محتوا و یک صفحه اختصاصی در تلوبیون دارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، «حمیدرضا ملاموسی‌زاده»، قائم مقام معاون فضای مجازی و دبیر ستاد انتخابات این معاونت درباره ویژه برنامه‌های انتخابات در فضای مجازی سازمان صداوسیما، گفت: معاونت فضای مجازی در دو بخش برای انتخابات برنامه دارد؛ یکی پویش شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «پویش جمهور» و دیگری برنامه «تبادل» که یک ویژه برنامه خاص است برای ایام انتخابات که در تلوبیون و شبکه آرا پخش می‌شود و دیگر برنامه‌هایش ایجاد صفحات اختصاصی و در اختیار گذاشتن این صفحات اختصاصی در سکوی تلوبیون با بیش از ۵۰ میلیون نصب و شبکه‌های اختصاصی به هر از کدام نامزدها و استودیوهای اختصاص برای هر کدام از نامزدها برای استفاده ۲۴ ساعته است.

وی درباره چینش تصاویر در تلوبیون افزود: بر اساس قرعه کشی که روز اول سازمان صداوسیما انجام داد، آقای پورمحمدی شماره یک بود و آقای زاکانی شماره شش و بر اساس همین، ما مبنا را گذاشتیم قرعه کشی سازمان برای چینش تصاویر در تلوبیون و حتی تخصیص استودیوها. 

وی درباره استودیوها گفت: استودیوها در حقیقت امکانی است ۲۴ ساعته در اختیار نامزد و شبکه ستاد نامزد در حوزه فضای مجازی قرار می‌گیرد. در این ۲۴ ساعت نامزد این امکان را دارد که خودش و کارشناسانی که معرفی می‌کند، درباره دیدگاه‌های نامزد در استودیو خودشان دفاع کنند. ایجاد این امکان از نظر فنی با معاونت مجازی بود و عوامل فنی و تولید را ما ایجاد کردیم، ولی اینکه چه محتوایی پحش شود را نامزد و نماینده تام‌الاختیاری که معرفی می‌کند برعهده دارد. این یک شبکه ۲۴ ساعته است که در اختیار نامزد است که از سکوی تلوبیون پخش می‌شود. همچنین استودیو رزرو پیش‌بینی شده است و قابلیت این را داریم که استودیوهای دیگری هم استفاده بکنیم.

وی گفت: این امکان وجود دارد که این پخش به صورت ضبطی و زنده در استودیو و خارج از استودیو صورت بگیرد و به شکل تعاملی است به هر شبکه یک شماره اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی و مجازی اختصاص دادیم و مردم می‌توانند از طریق شماره با خود نامزد ارتباط برقرار کنند.

وی درباره شروع این امکانات افزود: سه نفر از نامزدها، نمایندگانش را معرفی کردند آقایان جلیلی، زاکانی و قاضی زاده معرفی کردند، بقیه هم در تعامل هستیم که نمایندگانش را معرفی کنند.

وی درباره «پویش جمهور» هم گفت: این پویش یک پویش مردمی است که به عنوان معاونت فضای مجازی و صداوسیما، تسهیل کننده و کمک کننده از جهت تبلیغات این پویش است. این پویش می‌تواند عکس، دل نوشته، ویدئو یا کلیپ باشد که از خودشان می‌گیرند یا بتوانند یک چیزی را تولید بکنند، شماره‌هایی را قرار دادیم در صفحات اجتماعی داخلی و خارجی، می‌توانند محتوا را بفرستند و ما از همین محتوا استفاده می‌کنیم و جوایزی هم به بهترین تولیدات براساس قرعه کشی اختصاص می‌دهیم.

وی درباره برنامه «تبادل» برنامه‌ای که تولید خود فضای مجازی است گفت: برنامه «تبادل» یک برنامه چالشی فضای مجازی است درباره انتخابات ریاست جمهوری. این برنامه از تلوبیون صفحه آرا پخش می‌شود؛ شبکه‌ای که مخصوص خود معاونت فضای مجازی است و همزمان با انتخابات مجلس راه‌اندازی شد. البته در انتخابات ریاست جمهوی قبلی هم سابقه‌ دارد، ما هدفمان این است که بیاییم پازل دیگری از اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم را در فضای مجازی تکمیل کنیم.

وی افزود: این برنامه هم قبل از مناظره‌ها و هم بعد از مناظره‌ها برنامه دارد؛ بر اساس اتفاقاتی که در داخل مناظره می‌افتد با کارشناسان نامزدها درباره اتفاقاتی که در مناظره‌ها افتاده صحبت کنند که یک برنامه زنده است و در طول این مدت کارشناسان مختلف دعوت می‌شوند و درباره موضوعاتی مختلفی صحبت می‌شود.

وی درباره تجربه معاونت فضای مجازی گفت: مهم‌ترین تجربه معاونت مجازی زیر بار بردن سکوی تلوبیون بود که بتوانیم برای هر نامزد یک صفحه اختصاصی در نظر بگیریم که بتوانند اطلاعات شخصی، سوابق و ویدئوهای خودشان را بارگذاری کنند؛ این شد مبنا که ما بتوانیم از طریق تلوبیون ویدئو بگیریم، محتوای تولیدشده توسط کاربر را دریافت کنیم از مردم، یعنی هر کدام از نامزدها این امکان را دارند که یک ویدئوی درخواستی از طرف مردم دریافت کنند و اگر صلاح بدانند در شبکه‌های اختصاص خود پخش بکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها