مسابقات ویلیام جونز /عدم حضور بسکتبال ایران پس چند دوره متوالی



بسکتبال ایران که تا پیش از این پای ثابت رقابت‌های سالیانه ویلیام جونز بود، در فصل جدید حضور ندارد. این تصمیم به دلیل رفتار دوگانه کشور میزبان با تیم های آقایان و بانوان اتخاذ شد.

                                                       

به گزارش صبح ساحل، «ویلیام جونز» عنوان مسابقات معتبر و پُرسابقه بسکتبال در آسیا است که هر ساله با حضور نمایندگان قاره های مختلف از جمله آمریکا و آفریقا به میزبانی چین تایپه برگزار می شود.

ایران از جمله کشورهایی است که همه ساله به حضور در این رقابت ها دعوت شده است، حتی در بسیاری از ادوار با تیم ملی در این تورنمنت حاضر شده است ضمن اینکه سابقه قهرمانی هم دارد.

دوره پیشین مسابقات ویلیام جونز که چهل و دومین دوره این رقابت ها به حساب می آمد نیز مرداد سال ۱۴۰۲ با حضور تیم بسکتبال ایران نوین برگزار شد. این تیم با هدایت محمد عابدینی در میان ۹ تیم شرکت کننده در آن رقابت ها با ۲ برد و ۶ باخت و مجموع ۱۰ امتیاز جایگاه هشتم را در اختیار گرفت.

                

با این اوصاف و با وجود پیشینه ای که بسکتبال ایران از حضور در ادوار مختلف مسابقات ویلیام جونز دارد، در دوره جدید این رقابت ها نماینده ای ندارد.

دوره جدید رقابت های بسکتبال ویلیام جونز در بخش بانوان از دو روز آغاز شده است. رقابت های بخش مردان هم از ۲۳ تیر آغاز می شود اما با وجود دعوت نامه ارسالی، ایران در هیچ بخشی نماینده ندارد.

محسن معزی فر دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد چرایی این موضوع توضیح داد و گفت: برگزارکنندگان ویلیام جونز دعوت نامه حضور در این دوره جدید این رقابت ها را برای فدراسیون بسکتبال ایران ارسال کردند. این دعوت نامه برای هر دو تیم بانوان و مردان به دست مان رسیده بود. بر این اساس برای اعزام نماینده در هر دو بخش اقدام لازم را انجام دادیم.

                     

وی ادامه داد: با این حال و با وجود دعوت نامه ارسالی، میزبان از پذیرش تیم بانوان امتناع کرد. فدراسیون بسکتبال هم در واکنش به این مسئله، اعزام تیم در بخش مردان را هم منتفی کرد.

دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: حضور در تورنمنت ویلیام جونز یکی از برنامه های فدراسیون بسکتبال در بخش بانوان بود. این موضوع در برنامه «النی کاپوجیانی» سرمربی یونانی هم قرار داشت اما میزبان مسابقات تیم بانوان ایران را نپذیرفت.

                      

معزی فر در واکنش به اینکه «عدم تشکیل تیم ملی یا تیم ب بی تاثیر در عدم اعزام نبوده است؟»، گفت: فدراسیون به خاطر چگونگی واکنش چین تایپه و برخورد دوگانه با تیم بانوان و مردان ایران، از اعزام نماینده در بخش مردان امتناع کرد. قاعدتا اگر برنامه اعزام به قوت خود باقی می ماند، تیم تشکیل می شد و با پیگیری های اردوی تمرینی عازم مسابقات می شد. احتمالا هم تیم ب که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه هستند را اعزام می کردیم.

                 

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که «در این صورت چه کسی هدایت تیم را بر عهده می گرفت؟»، گفت: در صورتیکه قرار بر اعزام می شد اقدام به تعیین و معرفی سرمربی می کردیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد زمان تعیین تکلیف کادر فنی تیم «ب» یا همان ایران نوین گفت: بعد از این که گزینه هدایت تیم ملی نهایی شد در مورد این تیم هم تصمیم گیری لازم انجام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها