جدیدترین موضع جلیلی در قبال دولت پزشکیان



نامزد انتخابات ریاست جمهوری، جدیدترین مواضع خود را در قبال دولت مسعود پزشکیان اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سعید جلیلی در دیدار با اعضای ستادهای استانی خود در انتخابات اخیر با بیان اینکه در مردم سالاری و خصوصاً در مردم سالاری دینی، با مبانی معارفی ما، قیام باالقسط و حضور الحاضر، دائمی و همیشگی است، گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های زیبا و درخشان مشارکت در فرایند مردم سالاری دینی است، اما واقعیت آن است که مشارکت در امور کشور صرفاً به شرکت در انتخابات هر چهار سال یکبار محدود نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در ادبیات انقلاب اسلامی با تعبیر "همیشه در صحنه " از مردم یاد می‌شده است. یعنی مردم همیشه و در همه صحنه‌ها باید حضور داشته باشند. باید نظارت داشته باشند. باید آماده کمک به پیشبرد امور باشند. باید آماده رفع موانع از سر راه پیشرفت کشور باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش تاریخ امام خمینی در استیفای حق مشارکت مردم ایران، تأکید کرد: امام خمینی که بنیانگذار جمهوریت در این کشور است و پس از هزاران سال حق تعیین سرنوشت را، حق مشارکت در تصمیمات بزرگ را، برای این ملت تامین و تضمین کرد، به ما آموخت که همواره هم در انتخابات‌ها حضور فعال و جدی داشته باشیم و هم در ایام غیر از انتخابات احساس مسئولیت داشته باشیم و روند امور را دنبال کنیم.

وی در ادامه پیرامون مسئله انتخابات اظهار داشت: انتخابات به معنای تعطیل کردن احساس مسئولیت قبل و بعد روز رای گیری نیست بلکه انتخابات به معنای تاکید بر حق و وظیفه مشارکت، برای تمام آحاد مردم است.

جلیلی «مشارکت» را حق و وظیفه‌ای دانست که هیچگاه تعطیل نمی‌شود و با بیان اینکه قانون تنها مقوله‌ایست که برای مشارکت حد تعیین می‌کند، تصریح کرد: هیچ گروه و دسته و باند و قبیله‌ای حق ندارند که فراتر از قانون به مردم بگویند که چه زمانی و چه زمینه‌ای عرصه مشارکت هست و چه زمان و زمینه‌ای عرصه مشارکت و نظارت نیست.

وی دراین‌باره افزود: مردم همانگونه که حق و وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند بر اساس مبانی مردم سالاری دینی حق دارند و وظیفه دارند اهالی قدرت را زیر نظر داشته باشند و آنها را در چهارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر کنند.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان تأکید کرد: آزادی آحاد مردم در استفاده از این حق برای انجام آن وظیفه ملی و دینی و انقلابی یک اصل لایتغیر است.

جلیلی در ادامه دیدارش با اعضای ستادهای استانی خود در انتخابات اخیر، رای‌دهندگان به خود را اینگونه توصیف کرد: ۱۴ میلیون نفری که به حقیر رای دادند ،حق و وظیفه خود می‌دانستند که از ایده یک جهان فرصت یک ایران جهش هر ایران یک نقش پرشکوه حمایت کنند .

وی همچنین گفت: در آنچه که در ایام انتخابات از سوی ما به عنوان شعار و برنامه اعلام شد کوچکترین شائبه گروهی، بخشی، مذهبی و فرقه‌ای و غیره وجود نداشت و همه شعارهای ما شعارهای فراگیر و ملی بود که می‌تواند به هر دولتی کمک کند و نه تنها رقیب مزاحم نباشد رفیق حامی باشد.

جلیلی درباره کمک به دولت چهاردهم نیز گفت: ما همانطور که در ایام انتخابات رقابتی متفاوت را به نمایش گذاشتیم که حتی بسیاری از رقبا و دشمنان منصف را هم به اعتراف وا داشت، در ایام بعد از انتخابات هم سلوک سیاسی متفاوت و ممتازی را به نمایش خواهیم گذاشت. ما خود را موظف می‌دانیم جلوه‌های ممتاز و متفاوت مردم سالاری دینی را محقق کنیم.

وی افزود: در ماه‌های آتی، روشن خواهد شد که در مردم سالاری دینی از رقابت‌های دشمنانه و کینه توزانه خبری نیست. تقوای سیاسی باید فراتر از کلمات و صفحات کاغذ، در عینیت جامعه، در واقعیت سلوک سیاسی کشور بروز آشکار پیدا کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه بیان کرد: تقوای سیاسی آنگاه ارزشمندتر خواهد بود که نه در پستوها و در کنج انزوا ،که در میدان فعالیت آشکار سیاسی خودش را نشان بدهد .

جلیلی با بیان اینکه اگر از تایید تکمیل تصحیح سخن می‌گوییم همه این‌ها را بر اساس مبانی مردم سالاری دینی که اساس آن تقوای سیاسی است دنبال خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: اساس دولت سایه احیا زنجیره تواصی در جامعه اسلامی است. اساس گفتمان دولت سایه، زنده نگه داشتن حس مسئولیت پذیری در آحاد نخبگان و توده مردم است؛ اگر کسی از گفتمان دولت سایه احساس خطر می‌کند، قطعا با معنا و مبانی آن آشنا نیست وگرنه دولت سایه از آن مفاهیمی است که تصورش موجب تصدیق می شود.

جلیلی تأکید کرد: هر عقل سلیمی تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های فکری و اندیشگی و پژوهشی استفاده کند و هر دولتی برای بهبود عملکرد خود باید از انگیزه‌ها و اندیشه‌های خیرخواهانه استقبال کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: ان‌شالله در مسیر مشارکت فعال و متشکل ۱۴ میلیون آحاد میهن دوست و پرانگیزه کشور صحنه‌هایی خلق خواهد شد که بسیاری از سیاست بازان و سیاست زدگان را مبهوت خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: همانطوری که بسیاری از سیاست بازان در ایام انتخابات بیان می‌کردند که شما سیاست ورزی بلد نیستید و باید برای حمله به رقیب هر ابزاری را به کار بگیرید اما نمی‌گرفتیم، در ایام فعالیت دولت برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان هم خواهند دید که ما چه حمایتهایی از اقدامات خوب دولت خواهیم کرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هر جایی که لازم باشد از عملکرد دولت ایشان دفاع کنیم بی هیچ ملاحظه‌ای و بدون در نظر گرفتن هیچ مصلحت زودگذر خودخواهانه جناحی و سیاسی از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد .

وی همچنین گفت: هرجا که اقدام درستی از سوی دولت شروع شود ما خود را موظف به حمایت کامل از آن اقدام خواهیم دانست و تلاش خواهیم کرد همه ظرفیت‌هایمان را برای به نتیجه رسیدن آن برنامه‌ها به میدان بیاوریم.

جلیلی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عمل سیاسی در اندیشه دینی یک عمل عبادی است، گفت: همانطور که شهید مدرس فرمود سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست، اگر اقدام درستی در دولت برادرمان آقای پزشکیان دیدیم و حمایت نکردیم و برای به نتیجه  رسیدنش توان و ظرفیتمان را به میدان نیاوردیم قطعاً در پیشگاه خدا معاقب خواهیم بود.

وی تأکید کرد: بنده اعلام می‌کنم به عنوان کسی که توانسته است اعتماد نزدیک به ۱۴ میلیون از آحاد مردم را به دست بیاورد عزم ما انشاالله بر مشارکت فعال و متشکل در چهارچوب اخلاق و قانون در مسیر پیشرفت کشوراست.

جلیلی در پایان گفت: در هفته‌های آتی انشالله با کمک نخبگان متفکران متخصصان برنامه‌های خود را برای مشارکت فعال و متشکل توده‌های میلیونی هواداران اعلام خواهیم کرد. هم در همه مناطق کشور و هم در اصناف و اقشار و بخش‌های گوناگون علمی و صنعتی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی عزم ما بر حضور  در صحنه و زنده  نگه داشتن احساس مسئولیت در آحاد مردممان است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها