استفاده حزب الله برای اولین بار از شاهد ۱۰۱



رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند حزب‌الله برای اولین بار از شروع جنگ از پهپاد شاهد ۱۰۱ استفاده کرده است.

 

رسانه‌های صهیونیستی در گزارشی اعلام کردند که حزب الله برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، استفاده از پهپاد‌های جدید شناسایی و رهگیری شاهد ۱۰۱ را آغاز کرده است.

براساس گزارش المیادین، ایتای بلومنتال، خبرنگار کانال کان رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: این پهپاد‌های جدید برخلاف پهپاد‌های نوع ابابیل که تاکنون در جنگ استفاده شدند و موتور بنزینی دارند، بسیار بی صدا هستند و تقریباً از زمین صدای آنها شنیده نمی‌شود.  

او با اشاره به اینکه برد این پهپاد‌ها به برد پروازی ۱۹ کیلومتر می‌رسد و قابلیت حمل مهمات به وزن ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارد، تأکید کرد: این همان پهپادی است که حزب‌الله روز پنجشنبه استفاده کرد و منجر به کشته شدن یک افسر در تیپ آلون شد.

در گزارشی که مرکز تحقیقات ALMA رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، آمده است که حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین دارد که تعدادی از آنها هواپیما‌های پیشرفته‌ای هستند که خود آنها را ساخته است.

مقاومت اسلامی در لبنان دارای یک سیستم یکپارچه از قابلیت‌های نظامی است، به‌ویژه در نیروی هوایی خود که قدرتش با پهپاد‌ها نشان داده می‌شود، زیرا این حزب دارای پهپاد‌های شناسایی، تهاجمی و تهاجمی است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله حدود دو سال پیش فاش کرد که این جنبش از سال‌ها پیش تولید پهپاد را آغاز کرده است. او افزود که مقاومت تصمیم گرفت خط تولید پدافند هوایی را که سال‌هاست از آن‌ها استفاده می‌کند، فعال کند.

پهپاد‌های لبنانی پس از اینکه به عنوان سلاحی مؤثر در عملیات مقاومت اسلامی در لبنان علیه اهداف مختلف در اراضی اشغالی از جمله سایت‌ها، مقرها، مخفیگاه‌ها و تجهیزات جاسوسی ظاهر شدند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اذعان کرده بود که پدافند هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی توان ۱۰۰ درصدی برای مقابله با پهپاد‌های انتحاری که از فاصله کوتاه و در ارتفاع کم ارسال می‌شوند را ندارد.

 فابیان هنز، محقق موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، همچنین اذعان کرد که رژیم در مواجهه با توسعه قابلیت‌های مقاومت در پهپاد‌ها و پدافند دفاعی حزب الله با پدافند هوایی سنتی مقابله می‌کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها