رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی :

کاهش دما موقتی است



رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه کاهش دمای هوا موقتی است، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، افزایش دمای هوا در تابستان نیز طی سال‌ بدین شکل بوده و مساله جدیدی نیست.

                           

به گزارش صبح ساحل، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی  با اشاره به افزایش دمای هوای حاکم طی روزهای اخیر در کشور، گفت: اگرچه طی دو روز اخیر دمای هوای تهران بین یک الی ۲ درجه افزایش پیدا کرد و روز گذشته (یکشنبه، ۷ مردادماه) شدت گرما به اوج خود رسید اما چنین گرمایی در گذشته نیز سابقه داشته و تنها به تابستان امسال مختص نمی‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: طی روزهای اخیر دمای هوا در هیچیک از ایستگاه‌های هواشناسی به ۵۰ درجه نرسیده اما این در حالیست که نیمی از روزهای تیرماه امسال بیشینه دمای مطلق کشور به ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسیده بود.

وی در خصوص اشعه ماورای بنفش خورشید افزود: اشعه ماورای بنفش خورشید در همه طول سال وجود دارد و این اشعه طیفی از تابش نور خورشید است که بخشی از آن توسط ازن جذب می‌شود و به طور کلی زاویه خورشید در تابستان شکل ثابتی است که از سال‌های گذشته به همین شکل ادامه داشته است و مساله جدیدی نیست، به عبارت دیگر ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن قرار داد برای هزاران سال در فصل تابستان همین میزان اشعه ماورای بنفش خورشید دریافت می‌شد و بر این اساس رویداد جدیدی برای منطقه و کشور ما نیست.

ضیاییان تصریح کرد: از روز گذشته (دوشنبه، هشتم مردادماه) در اغلب مناطق کشور روند تدریجی کاهش دما آغاز و قدری از شدت گرمای هوا کاسته شده اما این روند به معنای خنک شدن هوا نخواهد بود، بلکه صرفاً مقداری از شدت گرمای هوای کاسته می‌شود.

وی در پایان با اینکه کاهش گرمای هوا موقتی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون در فصل تابستان قرار دادیم، بی‌شک کاهش دمای هوا موقتی خواهد بود و مجدداً از روزهای آینده دمای هوا افزایش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها