رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرداد:

جلوگیری از وقوع ۴ هزار و ۵۰۰ سقط با اجرای طرح «نفس»



رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه روزانه هزار مورد سقط جنین در کشور انجام می‌شود، گفت: با اجرای طرح نفس تاکنون از وقوع چهار هزار و ۵۰۰ سقط جنین جلوگیری شده است.

  

به گزارش صبح ساحل، محمد حسین زارع زاده، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور روز سه شنبه در مورد فعالیت های بسیج جامعه پزشکی در راستای جوانی جمعیت گفت: از کارهای خوب در این سازمان اجرای طرح نفس با همکاری وزارت بهداشت است، این طرح میان بری برای افزایش جمعیت بوده و از سقط جنین بصورت عمدی و جنایی که اتفاق می افتد، جلوگیری کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مرکز مردمی نفس در کشور، اظهار داشت: در این مراکز فعالیت خود را در حفظ جان جنین هایی که کاندید سقط جنین بودند، آغاز کردیم بطوریکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده به این مراکز داشتیم و توانستیم از سقط جنین چهار هزار و ۵۰۰ مورد جلوگیری کنیم.

زارع زاده تاکید کرد: ماماها، مشاورها، متخصصان زنان و زایمان و غیره در قالب طرح نفس با ما همکاری دارند و فعالیت های فرهنگی و مشاوره به زوجین برای جلوگیری از سقط جنین را سر لوحه فعالیت خود قرار داده اند.

وی با انتقاد از اینکه داروی سقط جنین به راحتی در دسترس است، ادامه داد: در طرح نفس، ۲۳ درصد زوجین مشکل اقتصادی را دلیل اصلی سقط جنین عنوان کردند و مابقی دلایل دیگری را ذکر کردند، در حالیکه تغییر رویکرد و نگاه خانواده ها به فرزندآوری امری مهم است و باید به فرزند به عنوان سرمایه نگاه شود نه هزینه.

طرح نفس از سال ۱۴۰۱ با هدف کمک همه جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند، اجرا شده است . این طرح برای نجات فرزندان در حال سقط بوده و در آن مشاوره‌های تخصصی به مادرانی که تصمیم به سقط جنین خود دارند ارائه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها