مدیرکل شیلات بوشهر:

افزایش گرما باعث کاهش صید میگو می‌شود



مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: افزایش دما در تابستان امسال کاهش میزان صید میگو در آب های خلیج فارس حوزه سرزمینی این استان را در پی دارد.

                         

به گزارش صبح ساحل، « عقیل امینی» امروز 9 مرداد  اظهار کرد: پارسال حاصل تلاش صیادان استان بوشهر صید یکهزار و ۳۰۰ تن میگو بود که براساس اعلام پژوهشکده میگو میزان صید امسال نیز همین مقدار پیش بینی می شود.

وی افزود: در راستای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از مهاجرت میگو از ۶ مرداد طرح دریابست ( عدم فعالیت صید) در آب‌های این استان آغاز و تا ۱۲ مرداد ادامه دارد.

امینی یادآور شد: بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید استان زمان آزادسازی برای صید میگو، از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۴ مرداد برای لنج‌ها تعیین شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: امسال برای صید میگو ۴۹۱ فروند لنج و ۷۹۹ فروند قایق می‌توانند مجوز صید دریافت کنند.

امینی تصریح کرد: کاهش منابع آبزیان خلیج فارس در دهه‌های اخیر به دلیل افزایش آلودگی‌های دریا، تخریب زیستگاه‌ها بر اثر فعالیت‌های اقتصادی و استخراج ذخایر نفت وگاز و بویژه برداشت و صید بی رویه باعث شد تا برای احیای این منابع طرح "دریابست" در برخی کشورهای حاشیه این دریا از جمله ایران اجرا شود.

وی ادامه داد: در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ جامعه صیادی این استان به صورت خودجوش در اقدامی که به عنوان "استپ صید" مطرح بود یک ماه قبل از آغاز صید میگو با بیرون کشیدن لنج‌ها و شناورهای صیادی از دریا، خودشان از دریاروی امتناع می‌کردند؛ اقدامی که نوعی فرصت برای تجدید ذخایر نیز قلمداد می‌شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها