معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا:

اصلاح «جوکر۲» به معنای توقف تولید برنامه نیست



معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا با اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ساپرا در خصوص برخی بخش‌های مجموعه «جوکر ۲»، گفت: محتوای این مجموعه باید مطابق با آیین نامه‌های محتوایی صوت و تصویر فراگیر اصلاح شود و بعد از آن مجوز بخش‌های آینده برنامه جوکر در شورای صدور مجوز ساترا بررسی خواهد شد. این اصلاح به معنای توقف تولید برنامه نیست.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «محمدصادق افراسیابی»، معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا گفت: در هفته های گذشته شاهد برخی انتقادات جدی در خصوص برخی بخش‌های سریال جوکر ۲ از سوی مردم بودیم که این واکنش‌ها عمدتاً در قالب تماس‌های تلفنی و ثبت شکایات مردمی در سامانه ساپرا بود. به همین دلیل ساترا روز گذشته در پیام‌رسان‌های رسمی خود که نقطه تعامل ساترا با کاربران سامانه ساپرا و دیگر سامانه های این سازمان است اعلام کرد برخی بخش‌های منتشر شده در برنامه جوکر ۲ که بر خلاف فرهنگ اسلامی ایرانی و منافی عفت عمومی است، مورد تایید ساترا نیست.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر به دنبال حل مسأله مطابق با اسناد بالادستی است، به همین دلیل معاونت پایش و نظارت ساترا با برگزاری جلسات متعدد با تیم تولید و سکوی انتشار جوکر ۲ در تلاش است تا ابتدا محتوای سریال جوکر ۲ مطابق با آیین نامه های محتوایی صوت و تصویر فراگیر اصلاح شود و بعد از آن مجوز بخش‌های آینده برنامه جوکر در شورای صدور مجوز ساترا بررسی خواهد شد.

اصلاح جوکر۲، شرط ساترا برای ادامه تولید قسمت‌های بعدی است

افراسیابی تاکید کرد: اصلاح جوکر۲، شرط ساترا برای ادامه تولید قسمت‌های بعدی است و این به معنای توقف تولید برنامه نیست بلکه هدف ساترا این است که ابتدا بخش‌های گذشته مطابق با آیین نامه های محتوایی و مصوبات شورای صدور مجوز ساترا اصلاح شود و سپس ادامه فرآیند تولید از سر گرفته شود.

مردم از تبلیغ همجنس‌گرایی در یک برنامه ناراحت هستند

وی همچنین در خصوص اعلام جرم دادستانی تهران علیه علی ضیاء و اردشیر رستمی گفت: شکایات مختلفی در روز گذشته از طریق سامانه ساپرا به دستمان رسید که نشان داد مردم از قبح شکنی انجام شده در برنامه علی ضیاء و تبلیغ همجنس‌گرایی در این برنامه به شدت ناراحت هستند و از ساترا انتظار داشتند که اقدامی انجام دهد، به همین منظور گزارش کاملی از سوی معاونت پایش و نظارت ساترا به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای دادستانی کل کشور ارایه شد و بعداً مشخص شد هم مردم و هم سایر دستگاه های فرهنگی کشور نیز گزارش‌های متعددی به دادستانی در خصوص این برنامه ارایه کرده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها