افتتاح 612 پروژه همزمان با دهه فجر در هرمزگان



صبح ساحل-سیاسی// نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اساس نظام جمهوری اسلامی را بر پایه خدمت به مردم دانست و گفت: هرکس بخواهد به صورت حزبی و جناحی و گروهی افراد نالایق را بر افراد لایق ترجیح دهد به راه امام و شهدا خیانت کرده است و این موارد در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.
جاسم جادری در یازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با گرامیداشت و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به بیان ویژگی های امام خمینی (ره) پرداخت و عنوان کرد: استکبار و نظام ستمشاهی تصور نمی کردند که امام راحل بتواند طومار رژیم طاغوتی را در هم بپیچد اما حرکت مردمی امام خمینی توانست این کار را انجام دهد.
وی علت پایداری انقلاب را مردمی و ارزشی بودن آن دانست و افزود: پایه و اساس این انقلاب دین اسلام بود و بر این اساس نظام مردم سالاری دینی تشکیل شد و تمامی مسئولان در این نظام به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: مردم در پیروزی و استقرار انقلاب جانفشانی کرد و برای این انقلاب و نظام هزینه های سنگینی پرداخت شده و امروز هم برای استمرار انقلاب اسلامی فداکاری های بسیاری صورت می گیرد و همه ما مدیون شهدا و ایثارگران و مردم مستضعفی هستیم که پای انقلاب ایستاده اند و باید دقت بسیاری در خدمتگزاری به مردم و انجام وظایف خود داشته باشیم.
جادری با تاکید بر اینکه مسئولان نباید فراموش کنند با رای و فداکاری و تلاش مردم در این مسئولیت ها قرار دارند، تصریح کرد: برنامه های دهه فجر نباید تنها دولتی باشد و باید جشن های انقلاب را در دل محلات و با مشارکت مردم برگزار کنیم تا نسل جوان با انقلاب آشنا شود.
وی اساس نظام جمهوری اسلامی را بر پایه خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: هرکس بخواهد به صورت حزبی و جناحی و گروهی افراد نالایق را بر افراد لایق ترجیح دهد به راه امام و شهدا خیانت کرده است و این موارد در نظام اسلامی جایگاهی ندارد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تشخیص مردم از جمله در انتخابات همواره دقیق بوده است و باید دقت کنیم کار ما مسئولان موجب بی اعتمادی مردم نشود و مسئولان باید در زندگی و رفتار و روابط خود دقت لازم را داشته باشند.
جادری با بیان اینکه مردم انتظار دارند با روش و برنامه درست به مسئولیت های خود عمل کنیم، اضافه کرد: باید توجه کنیم که این انقلاب به آسانی به پیروزی نرسیده است و باید جوانان را نسبت به این موضوعات مهم آگاه کنیم و دستاوردهای انقلاب را مطرح کنیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام دهه فجر 612 پروژه در استان هرمزگان به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: نزدیک به دو هزار میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هرچه نظام در داخل مستحکم تر باشد توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی راه به جایی نخواهد برد، بیان داشت: هرکس حاکمیت اسلام و این نظام و رهبری و قانون اساسی را قبول دارد در همه زمینه ها حق فعالیت خواهد داشت و ما به حضور و مشارکت مردم و احزاب و گروه ها و سلامت و امنیت انتخابات نیاز داریم و اگر این موارد نباشد دچار مشکل خواهیم شد.
جادری گفت: دشمنان به دنبال هر بهانه ای هستند که تا نظام را زیر سوال ببرند و ما نباید این فرصت را به آنها بدهیم.
وی افزود: ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم و نباید منت بر سر مردم بگذاریم و باید نصیحت ها را نیز بپذیریم و اشکال کار در این است که برخی که می دانند نظرشان درست نیست بر آن اصرار می کنند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان سفر مدیران استان به کشور عمان را برای هرمزگان خوب و مفید برشمرد و عنوان کرد: تفاهم نامه های خوبی در این سفر منعقد شد که امیدواریم عملی شود و ما می توانیم از این طریق خدمات و محصولات و تولیدات استان را صادر کنیم.جادری یادآور شد: البته باید به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی نیز توجه ویژه داشته باشیم.
قدرت اراده مردم و امام راحل رژیم ظالم شاه را از بین برد
استاندار هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی این فرصت را فراهم کرد که مردم رای دهند و این رای خوانده شود و یکی از نعمات و برکات جمهوری اسلامی انتخابات بوده است.
جاسم جادری در آئین نواختن زنگ انقلاب که در نخستین روز از دهه مبارک فجر و همزمان با سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، در دبیرستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری این برنامه ها باید ما را با امام راحل و انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کند، عنوان کرد: حکومت تا دندان مسلح شاه به دلیل اینکه توخالی بود با قدرت و اراده قوی امام خمینی (ره) و مردم ایران با انقلاب اسلامی از هم پاشید و تمامی نیروهای نظامی برای شاه کارساز نشد چون خواسته و شعار مردم مادی نبود بلکه شعار مردم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
وی ادامه داد: حکومت شاه وابسته و زیر نفوذ آمریکا و قدرت های جهانی بود و شاه قدرت تصمیم گیری در برابر آنها را نداشت و مردم می خواستند کشور ما مستقل باشد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه شعار دیگر مردم ما آزادی بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب مردم حق نداشتند انتقاد کنند و از اسلام حرف بزنند و ابراز عقیده دینی و اسلامی ممنوع بود و آزاد نبودیم و مردم می خواستند از آن وضعیت آزاد شوند.
جادری به شعار جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از انقلاب حکومت ما شاهنشاهی و انتخابات ما فرمایشی بود و کسی به رای و نظر مردم توجه نداشت اما جمهوری اسلامی این فرصت را فراهم کرد که مردم رای دهند و این رای خوانده شود و یکی از نعمات و برکات جمهوری اسلامی انتخابات بوده است.
وی در ادامه دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را برای سرنوشت کشور مهم دانست و بیان داشت: باید دقت کافی را در انتخاب نمایندگان خود در این دو مجلس داشته باشیم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم برای آرامش و امنیتی که امروز در کشور ما حاکم است، شهدای بسیاری را تقدیم کرده ایم تا این نظام پایدار بماند.
وی با بیان اینکه توفیقات بسیاری را در این نظام به دست آورده ایم و ایران امروز یکی از کشورهای قدرتمند جهان است، اضافه کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی در این نظام باید بداند که مردم منتظر خدمات ما هستند و باید خدمتگزار مردم باشیم.
غبار روبی گلزار شهدای بندرعباس در نخستین روز
از دهه مبارک فجر
همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر و سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، آئین غبار روبی گلزار شهدای بندرعباس با حضور دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان برگزار شد.
در این آئین که مدیران کل دستگاه های اجرایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه یک شبه نمی توان همه مشکلات را حل کرد، عنوان کرد: انقلاب ما از دیگر انقلابات جهان مستثنی نیست و ما نیز آرام آرام با موانعی که وجود دارد در حال پیشرفت هستیم.
وی ادامه داد: 12 سال در کل جهان از مقاومت ملت ایران حرف می زدند و آخر نتوانستند در برابر ما کاری کنند و امروز آنچه به دست آورده ایم کم نیست و به فرجام رساندن برجام یک نمونه از قدرت مقاومت یک ملت است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه برخی انتظار دارند پس از برجام هیچ مشکلی در جامعه وجود نداشته باشد، افزود: اگر با مسئله برجام خوب برخورد کنیم راهی برای کمال ما خواهد بود و باید تلاش کنیم حرکت پیشرفت خود را ادامه دهیم.
آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: اگر برخورد صحیح با برجام داشته باشیم برای ما موتور محرکه خواهد بود و باید خط استقلال خود را محکم تر از همیشه ادامه دهیم.
مخازن 20 هزار مترمكعبي شهر  بندرعباس بهره برداري شد
پروژه مخازن 20 هزار متر مکعبی بندرعباس همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور دكتر جاسم جادری استاندار هرمزگان با هدف آبرسانی به مجتمع های مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به بهره برداری رسید.
 این طرح با اعتبار 80 میلیارد ریال احداث شده و 150 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
در این طرح دو دستگاه مخزن هر یک به حجم 10 هزار متر مکعب، ابنیه جانبی و محوطه سازی احداث شده است.
در دهه فجر سال جاری 14 طرح با اعتبار دو هزار و 400 میلیارد ریال توسط شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افتتاح خواهد شد.
دكتر جاسم جادری در مراسم افتتاح این طرح عنوان کرد: امسال در دهه فجر خدماتی به مردم عرضه می شود که از سال ها و ماه ها قبل این خدمات باید ارائه می شد اما مشکلات مالی موجب طولانی شدن اجرای پروژه ها شده است و اگر اعتبارات کافی داشتیم پروژه ها باید زودتر به نتیجه می رسید.
استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل کمبود آب در این استان، اظهار داشت: در استان هرمزگان همواره منتظر بوده ایم تا باران ببارد و آب داشته باشیم و طرح احداث آب شیرین کن ها و دیگر طرح های مفید برای تامین آب این استان باید از سال های قبل انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه باید در احداث آب شیرین کن بندرعباس تسریع شود، افزود: این طرح باید به عنوان یک ضرورت به طور جدی پیگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها