اجرای گیتار کلاسیک لیلی افشار در بندرعباس



صبح ساحل، اجتماعی _ كنسرت گیتار نوازی لیلی افشار كه یكشنبه شب و همزمان با مبعث حضرت محمد (ص) در تالار آوینی بندرعباس برگزارشد مورد استقبال گسترده هنردوستان بندرعباس قرار گرفت. لیلی افشار در دوقسمت به هنرنمایی پرداخت و قطعات مختلفی از ساخته های خود و دیگر آهنگسازان برجسته را اجرا كرد. تنوع قطعات اجرا شده از نكات جالب توجه این برنامه بود به گونه ای كه سرآغاز این برنامه قطعه 'مایوركا ' از ساخته های آلبینز و پایان بخش آن قطعه 'جان مریم 'با تنظیم جدیدی از لیلی افشار بود.

این بانوی چیره دست گیتاریست پس از اجرای قطعه مایوركا،سه قطعه فولكلور 'مَستتُم مَستُم '،'دختر بویراحمدی' و رشیدخان 'را اجرا كرد كه با استقبال پرشور مخاطبان مواجه شد. افشار پس از آن آهنگ زیبای 'كیم آی' به معنی 'هركسی از ساخته های انیو موریكونه كه آهنگساز فیلمهایی همچون 'سینما پارادایزو، و خوب ،بد، زشت ' است را اجرا كرد.

اولین بانوی دارنده مدرك دكترای گیتار جهان برنامه خود در بندرعباس را با اجرای قطعات آذری 'كوچَه لارا' و سَنَه دِ قالماز' ادامه داد و بخش اول این كنسرت را با اجرای هنرمندانه قطعه 'سِویلا'، از آلبِنیز پایان داد. وی در بخش دوم این كنسرت كار خود را با اجرای كاتِدرال از ساخته های بَریُس آهنگساز پاراگوئه ای آغاز كرد و پس از آن نیز آهنگ 'خاطرات الحمرا' ساخته تاركای اسپانیایی را نواخت. دو قطعه آرژانتینی بوستامانته و می سی یونرا پایان بخش رسمی قسمت دوم این برنامه بود اما با تشویق های مكرر حاضرین دوباره به روی صحنه بازگشت و 'جان مریم ' را با تنظیمی جدید ،لطیف و هنرمندانه از خود اجرا كرد تا هنردوستان بندرعباس با خاطره ای شیرین تالار شهید آوینی را ترك كنند.

لیلی افشار در جمع خبرنگاران نیز گفت: همانگونه كه موسیقی اسپانیولی سالهاست روی گیتاركلاسیك اجرا می شود قطعات محلی ایرانی مانند موسیقی بندرعباس را نیز می توان با در نظر گرفتن ظرفیت های آرتیستیك و هنری و معیارهای كلاسیك با گیتار اجرا كرد.

وی با اشاره به سفرهایی كه به مناطق مختلف ایران داشته اظهار داشت:تاكنون اجرای موسیقی خراسانی و بویراحمدی را با گیتار كلاسیك تجربه ه و برای آنها نت نویسی كرده ام كه مایلم همین كار را برای روی موسیقی بندرعباس نیز انجام دهم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها