تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر اجباری شدن آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج



صبح ساحل-اجتماعی: رئیس سازمان بهزیستی گفت: اجباری شدن طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج در تمام کشور که از تولد 25 تا 30 هزار کودک معلول جلوگیری می کند از راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی است .
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران افزود: پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت و توسعه غربالگری برای کاهش ناشنوایی و تنبلی چشم از دیگر راهبردهای اساسی است که سازمان بهزیستی در حال اجرای آنهاست .وی اظهار کرد: آسیب های اجتماعی با توجه به پیچیدگی و تغییری که در سبک زندگی، گسترش فضای مجازی و عصر تکنولوژی بوجود آورده ،شرایطی را فراهم کرده که نگاه علمی و کارشناسی برای مقابله و کنترل این آسیب ها نیاز است پس باید برنامه ریزی داشته باشیم .
وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد افرادی که پرسشنامه اعتیاد را در کشور تکمیل کرده اند، این معضل را جدی ترین آسیب اجتماعی می دانند، افزود: جمع آوری و پذیرش معتادان متجاهر ، ارایه الگوی دادگاه درمان مدار با تعامل دستگاه قضایی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش و مقابله با اعتیاد است که شرایط آن در سازمان بهزیستی فراهم شده است .
محسنی بندپی با اشاره به کاهش عوامل خطر اعتیاد با استقرار پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله ، خاطرنشان کرد: سازمان بهزستی جزو دستگاههای برتر در درمان و پیشگیری معتادان است.
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه طلاق نیز به عنوان یکی دیگر از آسیب های اجتماعی بنیان خانواده رامی لرزاند گفت :در حال حاضر طرح ‹نماد› (نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان ) با همکاری 9 نهاد که در جهت توانمندی و افزایش مهارت های زندگی و اجتماع پذیر دانش آموزان است در حال اجراست .
محسنی بندپی اظهار کرد: طرح ‹مان› (مشارکت اجتماعی دانش آموزان ) که برای حساس سازی آنها در برابر آسیب های اجتماعی است ، نیز اجرایی می شود.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی برای مشاوره و پیشگیری از بحرانهای اجتماعی و خانوادگی ، گفت :سعی داریم با استقرار 150 اورژانس اجتماعی و بکارگیری 1500 مددکار و روانشناس شرایط مهار آسیب های اجتماعی را فراهم کنیم.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت حمایت از معلولان اشاره کرد و افزود: در دو سه سال اخیر برای 48 هزار معلول شغل ایجاد شده و با همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت کار، خانواده های دارای دو معلول به بالا نیز قرار است صاحب مسکن شوند.
محسنی بندپی با اشاره به افزایش مستمری سه و چهار دهم درصدی مددجویان طی دو سه سال اخیر ، گفت : بیش از 50 هزار مددجو در جشنواره قرآنی شرکت کرده اند و در دو سال اخیر بهزیستی بطور متوالی میزبان مسابقات قرآنی نابینایان جهان اسلام بوده است .
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیست همواره تلاش کرده از سیاست های دولت تدبیر و امید و وزیر کار برای مقابله با آسیب ها ی اجتماعی بهره ببرد و از ظرفیت های جامعه بویژه خیران و نیکوکاران نیز استفاده کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها