رئیس اتاق اصناف هرمزگان خبر داد:

افتتاح مجتمع بنکداران بندرعباس همزمان با دهه فجر



صبح ساحل ، اقتصادی - رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان از افتتاح مجتمع بنکداران بندرعباس در دهه فجر سال‌جاری خبرداد و گفت: صنوف مزاحم بندرعباس با نگاه تعاملی اتاق اصناف و شهرداری و به‌دور از حاشیه‌سازی ساماندهی می‌شود. 

عبدالمجید جلالی با بیان اینکه پروژه ساماندهی صنوف مزاحم از سطح شهر بندرعباس یک پروژه ملی است، اظهارداشت: همه دستگاه‌های متولی بایستی با پرهیز از حاشیه‌سازی و با نگاه تعاملی به‌پیشرفت کار کمک کنند.وی در ادامه افزود: تلاش اتاق اصناف بر این است، تا با ایجاد تعامل با مجموعه شهرداری، معاونان و مدیران مناطق مختلف شهر بندرعباس مدیریت کرده و شاهد افتتاح این پروژه در دهه فجر سال‌جاری باشیم.

رئیس اتاق اصناف هرمزگان ادامه داد: مجموعه بزرگ بنکداران شهر بندرعباس به صورت پایلوت کشوری و با تلاش بازاریان و اتحادیه عمده‌فروشان بندرعباس در دست احداث است و در سطح ملی نیز حائز اهمیت است.

جلالی در ادامه با بیان اینکه این پروژه به لحاظ رعایت ایمنی در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: با توجه به نحوه احداث انبارگونه مجموعه، در زمان حوادث و بلایای طبیعی و غیر مترقبه، ظرفیت انبار کالا متناسب با مصرف بیش از 8 ماه در این مجموعه فراهم است.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با اشاره به پروژه مذکور، خاطرنشان کرد: با افتخار می‌توان گفت که در هیچ کجای کشور، مجموعه‌ای با شرایط مجموعه بنکداران بندرعباس برای فعالیت فعالان صنفی این اتحادیه، احداث نشده است.

مشاور شهردار بندرعباس در امور اصناف، ساماندهی صنوف مزاحم شهر بندرعباس را دغدغه مشترک اصناف، شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: تلاش داریم تا با تعامل ایجاد شده، شاهد بهره‌برداری از مجموعه بنکداران بندرعباس باشیم و این شهر را از منظره نامطلوب و گره ترافیکی موجود در خیابان‌هایی که عمده‌فروشان شهر را که در آن نقاط متمرکز هستند،رهایی بخشیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان ادامه داد: پیشنهاد اتاق اصناف این است که در مدت زمان معین با انجام کار کارشناسی و ممیزی، اقدام به تهیه یک بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت موجود بنکداران صورت گیرد.این مسؤول ادامه داد: با بررسی، اطلاعات تعداد مالکین، مستاجرین، زمان اجاره نامه‌ها و زمان اعتبار و انقضای پروانه کسب‌ها استحصال شود تا هم حقوق صنفی عمده‌فروشان در این منطقه حفظ شود و هم در فرایند جابه‌جایی با آنان همراهی بهتری صورت پذیرد.

جلالی با بیان اینکه همه ما در جریان مشکلات مالی شهرداری هستیم اذعان داشت: اتاق اصناف همواره در این زمینه اعلام همکاری و همراهی می‌کند چرا که یقینا شهرداری با توجه به مشکلات مالی موجود به‌تنهایی نمی‌تواند در اجرای پروژه ساماندهی بنکداران موفق عمل کند.

عبدالمجید جلالی مشاور شهردار بندرعباس در امور اصناف در ادامه، پرداخت عوارض به موقع اصناف و بازاریان به شهرداری را نشانه همکاری و همراهی فعالین صنفی با مجموعه شهرداری در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دانست و افزود: در سنوات گذشته اتاق اصناف برای وصول عوارض و معوقات مطالبات شهرداری از بازار، طرحی ارائه داده بود که امید است با از سرگیری طرح مذکور و با کمک مدیریت اماکن در راستای به‌روز رسانی مطالبات البته مطابق با قوانین شهرداری و اصناف اقدام شود و از هرزروی نیروی انسانی شهرداری در این زمینه جلوگیری به‌عمل آید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها