برج آزادی تهران محل هنرنمایی گروه‌های موسیقی هرمزگان ؛

«جالبُوت»،«کِیدی» و «ابراهیم علوی» جشنواره فجر را به تسخیر درآوردند



صبح ساحل ، هنری - گروه‌های موسیقی هرمزگان با حضور در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با استقبال گسترده علاقه مندان رو به رو شدند.

به گزارش ایسنا، برج آزادی تهران در ششمین شب از جشنواره موسیقی فجر میزبان کنسرت گروه موسیقی جالبوت به سرپرستی و خوانندگی محمدعلی ذاکری بود.  گروه موسیقی جالبوت در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، بیست و پنجم دی ماه روی صحنه رفت.

در این کنسرت قطعاتی همچون شناکن، رولت روسی، مش، مردن ایشه، تواتندی، چیچکن، واخ و وولک، ببه بالا،هنگن کاکا،امون از زمونی و داروگ اجرا شدند.

حامد حمیدزاده -گیتار بیس، محسن خاش -پرکاشن، آیدین رادیکا -درامز، آرش رئیسی -گیتار کلاسیک، امیر شهابی -کیبورد، هوما عمادی و آرشام غفوری -گیتار الکتریک به سرپرستی محمدعلی ذاکری اعضای گروه جالبوت را شامل می‌شدند.همچنین در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، برج آزادی میزبان ابراهیم علوی و مخاطبانش بود.

این نوازنده گیتار و عود در این کنسرت قطعاتی چون روزن رفته، گل داودی، شلال، سرنوشت، گله و قفس را با همراهی آرش رئیسی - نوازنده گیتار و مهرداد علیزاده - نوازنده پرکاشن اجرا کرد.

اما به جرات می‌توان گفت یکی از جذاب‌ترین اجراهای جشنواره موسیقی فجر امسال، توسط گروه «خنیاگران شش اقلیم» که با حضور گروه‌هایی از شش فرهنگ موسیقایی کردستان، شمال خراسان، آذربایجان، کهکیلویه و بویراحمد، شاهسون‌ها و هرمزگانی‌ها تشکیل شده بود، در سالن رودکی به روی صحنه رفت.

مهمترین بخش کنسرت گروه «خنیاگران شش اقلیم» به اجرای موسیقی هرمزگان با حضور استاد «خالو قنبر راستگو» با همراهی گروه بانوان کیدی این استان اختصاص داشت.خالو قنبر مهمترین راوی زنده موسیقی هرمزگان است که هم در زمینه نوازندگی «نی جفتی» و هم در اجرای آواز هرمزگان جایگاهی ویژه دارد. در این بخش خالو قنبر راستگو (خواننده و نوازنده نی جفتی) و محمد زارعی (نوازنده عود) به همراه اعضای گروه بانوان «کیدی» که از شاگردان خالو قنبر بودند به اجرای بخش‌های جذابی از موسیقی هرمزگان پرداختند و حاضران در سالن را به وجد آوردند.

گروه بانوان کیدی را در این برنامه رومینا تنی (سرپرست گروه)، مهدیه شکری زده بزنجانی، طیبه زندش، یاسمن آوخ، زیبا رون و نجمه ناصری همراهی می‌کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم با حضور معصومه ابتکار، فرزادطالبی، زهرا همتی - مدیر موسسه فروغ فلق و رویا نونهالی لوح‌های قدردانی به خالو قنبر راستگو، عباس رسول زاده، محمد زارعی، حسین علی حسینی، کاظم کریمی، اکرم ابراهیم زاده و رومینا تنی اهدا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها