پیشگیری یا رفع تصرف از یک هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی ملی هرمزگان



صبح ساحل ، حوادث - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در طول سال 96 از تصرف یک هزار و ۷۲۰ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان پیشگیری و یا رفع تصرف شد.

به گزارش ایسنا، امید ذاکری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و آمایش حفاظتی اراضی ملی و منابع طبیعی استان و تهیه نقشه راه صیانت از انفال و با تعیین نقاط بحرانی و مهم با گشت‌های حفاظتی هدفمند توسط نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در 12 ماه سال گذشته این اداره کل موفق شد به میزان یک هزار و ۷۲۰ هکتار از تصرف اراضی ملی پیشگیری و یا از آن‌ها رفع تصرف نماید.

وی افزود: با توجه به رویکرد پیشگیرانه این اداره کل در مباحث حفاظت از انفال نزدیک به ۷۹ درصد از این میزان یعنی یک هزار و ۳۵۷ هکتار در همان مراحل اولیه شروع به تصرف با حضور به‌موقع محافظین انفال و با حمایت دستگاه قضا با اعمال تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی از تصرف پیشگیری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: با عنایت به رسیدگی دقیق و  به‌موقع پرونده‌های کیفری تصرفات عدوانی در محاکم استان توسط قضات  به نزدیک به ۳۶۴ هکتار در قالب اجرای احکام خلع ید شده است.

ذاکری اظهار کرد: ضمن تشکر از حمایت دستگاه‌های نظارتی و دادگستری استان نتیجه اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کاهش ۵۶ درصدی تصرفات سال ۹۶ نسبت به سال ماقبل آن بوده است که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با استمرار حمایت‌ها در سال جاری بتوانیم بیش‌ازپیش در حفظ انفال و بیت‌المال عملکرد داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها