شورای شهر میناب بدون توجه به قانون،شهردار را استیضاح کرد



صبح ساحل ، اجتماعی - شهردار میناب گفت: شورای شهر میناب برای طرح سوال و استیضاح شهردار مغایر با قانون عمل کرده است و عوامل بیرون به دنبال ایجاد تفرقه بودند.

عباس رئیسی ضمن تشریح خلاصه ای از عملکرد یکساله خود در شهرداری میناب بیان داشت: صداقت در کار مهمترین الگویی می توان باشد که یک مسئول در هر جایگاهی برای خدمت به شهر و مردم باید سرلوحه کار خود قرار دهد تا بتواند در کار خود موفق باشد. زیرا اگر صداقت در کار نباشد نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد.

رئیسی بیان داشت: در طول یکسال اخیر همکاری با شورای پنجم شهر میناب تلاش کرده ام تا با وجود همه اختلاف نظرها با بهترین شیوه به خدمات رسانی در شهر به مردم مشغول باشم و رضایت عمومی مردم و دستگاههای اجرایی شهرستان را کسب کنم.

شهردار میناب با بیان اینکه عملکرد یک شهردار را مردم از کارهای انجام شده در شهر می توانند قضاوت کنند، گفت: مهمترین عملکرد من در طول یکسال گذشته را می توان به ایجاد بلوار کمربندی در محدوده پنجشنبه بازار جهت کاهش بار ترافیکی، ساخت بوستان مکران به مساحت بالغ بر ۵۰۰۰ هزار متر مربع، افزایش سرانه فضای سبز از ۵ متر به ۷ متر مربع در کمتر از یک سال، احداث فاز یک و دو بلوار امام علی (ع)، بروز رسانی حقوق و مزایای پرسنل که با مشکلات زیادی مواجه بودند، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اولین بار، وموارد دیگری را اشاره کرد.

رئیسی در خصوص مصوبات شورا در طول یکسال حاضر در شورای شهر بیان داشت: تاکنون هیچ گونه مصوبه ای از شورای شهر میناب در جهت پیشبرد و آبادانی شهر وتعیین و تدوین برنامه های عمرانی، خدماتی و رفاهی وجود نداشته و پروژه های انجام شده مصوبات به جا مانده از شورای دوره قبل بوده که در دست اقدام و یا نیمه تمام مانده اند.

شهردار میناب در خصوص طرح سوال شورا از شهردار گفت: اکثریت سوال هایی  که شورای شهر میناب آن را بهانه ای برای استیضاح شهردار مطرح کرده است مربوط به سنوات گذشته و شورای دوره چهارم بوده که در آن زمان شهردار و شورای وقت اقدام به اجرا کرده و صلاح دید بر آن بوده که با توجه به نیاز بافت شهری میناب آنها را به پایان رسانده که ایراد گرفتن بدون دادن پیشنهاد جهت رشد و آبادانی کاری بس بیهوده و غیر معقول است.رئیسی در خصوص استیضاح شدنش توسط شورا گفت: طبق ماده ۸۳،  شورا می تواند از شهردار در راستای عملکرد آن سوال بپرسد و شهردار نیز مکلف به پاسخگویی است در صورتی که شورای شهر میناب هیچ عملکردی را از شهر دار نخواسته و از طرفی دیگر، شورای شهر میناب هیچگونه مصوبه ای در این راستا نداشته است که بتوانند در این خصوص از عملکرد وی ناخواسته ایراد گرفته و سرانجام به استیضاح ختم شود.

شهردار میناب گفت: بر اساس ماده ۹۰ قانون تشکیلات وظایف و شوراها قبل از هرگونه موضوع و طرح سوال از شهرداران باید ابتدا به صورت مصوبه درآید و به کمیته تطبیق  ارسال و پس از تائید کمیته مذکور قابلیت اجرایی دارد.شهردار میناب با بیان اینکه روند طرح سوال و استیضاح شهردار از سوی شورای شهر میناب مغایر با قانون است گفت: طبق نامه مورخه ۱۳۹۶/۹/۱۸ وزیر کشور تاکید بر صحت روند استیضاح شهرداران جهت ثبات مدیریت شهری داشته که متاسفانه روند این استیضاح قانونی نیست و دارای اشکال است.

رئیسی با اشاره به اینکه برخی از عوامل بیرونی تفرقه و تنش را وارد بدنه شورا و شهرداری میناب کرده اند گفت: بی شک انتخاب من به عنوان شهردار در شورای پنجم بر اساس شناخت و پیشینه کاری و عملکرد گذشته بوده و ایجاد این اختلافات  که عوامل اصلی آن در بیرون از شورا بوده تمام توان خود را بر ایجاد اختلاف و تنش در شورا و شهرداری گذاشته اند./مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها