ستاد دیه هرمزگان ناجی جوان دربند زندانی

حریق مرگبار کام «میعاد» را تلخ کرد



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام جوان 35 ساله ای  که به علت عدم توانایی در پرداخت دیه ناشی از محکومیت  قتل غیر عمد در زندان، بود با کمک ستاد دیه هرمزگان ، از بند اسارت رهایی یافت .

زمانی چرخ روزگار  طوری می چرخد که یک لحظه را هم  نمی توان تصور کرد که یک  اتفاق غیر منتظره و پیش بینی نشده ای ،سرنوشت چند انسان را دستخوش تغییر داده  و در نهایت باعث شده یکی جانش را از دست بدهد و دیگری راهی زندان شود...

4 سالی است که  از آن روز شوم می گذرد هنوز میعاد چهره رفیقش را از یاد نبرده است و خود را مقصر حادثه  می داند که چرا آن روز در کنار بابک نبوده است تا اتفاق جبران ناپذیری رخ ندهد  او پایش به زندان باز نشود...

 طوفانی در زندگی

مرد جوان پس از آزمون های متعدد در ارگانها و شرکتها، در یکی از ارگانهای  دولتی در شرق هرمزگان پذیرفته  و دعوت به کار می شود .

او که آرزوی کار کردن در این محل را داشت با خوشحالی چمدانش را می بندد پس از خداحافطی با مادرش ، از بندرعباس راهی محل مورد نظر می شود و در آنجا  خانه ای را  اجاره می کند.

روزها و شب ها به همین ترتیب پشت سر هم می گذرند و  میعاد بیشتر به شغلش علاقمند تر می شود به طوری که اکثر  اوقات در محل کارش، مشغول به خدمت است و فقط برای خواب به منزل می رود.

 همه چیز به خوبی برای میعاد پیش می رود  تا اینکه آن روز شوم فرا می رسد و طوفانی در زندگی  این جوان رخ می دهد ...

 بابک در محاصره شعله آتش

صبح یکی از روزهای بهاری سال 1393  است و  میعاد آماده رفتن به محل کارش می شود که زنگ خانه اش  به صدا در می آید ، درب را باز می کند دوستش بابک است او را به درون خانه دعوت می کند. بابک که بیکار است و شغلی ندارد می خواهد تا شب در  خانه او باشد . 

میعاد بدون اینکه بفهمد چند ساعات دیگر چه حادثه ای در  انتظار بابک است ، منزل را به مقصد محل کار ترک می کند. بابک که گرسنه است پیک نیک را بر می دارد تا نیمرو درست کند ، وی تخم مرغ را در ماهی تابه داغ می شکند و لحظاتی بعد  با گوشه پیراهن خود ، ماهی تابه را بر می دارد اما ناگهان شعله آتش پیراهنش را می گیرد و در یک لحظه بابک در  محاصره آتش قرار می گیرد...

 مرگ بابک ومحکومیت 126 میلیونی دیه

میعاد که در محل کار مشغول خدمت است ناگهان از طریق تماس یکی از همسایه ها از این حادثه با خبر می شود و سراسیمه و دوان دوان خود را به خانه می رساند اما در آنجا با خودروی اورژانس ، آتش نشانی  مواجهه می شود ...

بابک در بیمارستان به علت شدت سوختگی  جان می سپارد.پس از گذشت مدتی ، خانواده بابک در دادگاه  از میعاد شکایت می کنند 

این جوان به علت اینکه متوفی در خانه وی و با گاز پیک نیک وی دچارحریق شده و جان باخته است به 60 درصد پرداخت دیه قتل غیر عمد (126 میلیون تومان ) به اولیا دم محکوم می شود.

 از آنجایی که میعاد توان پرداخت این مبلغ را در مدت کمی ندارد دادگاه پس از گرفتن وثیقه از این متهم، به او فرصت دو ساله می دهد.وی  برای بدست آوردن این مبلغ دیه ، ساعات کاریش را اضافه می کند اما دو سال مانند برق  و باد می گذرد   و وی نمی تواند  در زمان موعد دیه را فراهم کند.

 پشت میله های زندان

جوان که هنوز مات و مبهوت روز حادثه است و باورش نمی شود دوستش را از دست داده است ،هیچ وقت به ذهنش خطور نمی کرد که روزی  با لباس زندانی وارد خانه جدیدش شود که برایش حکم قفس را دارد و مهر آزادیش در گرو پرداخت بدهی توسط خیران .

او که خود را شکسته و ناامید می بیند در  15  مردادماه 95 ، وارد سلول زندان می شود و نمی داند چند روز ، چند ماه و یا چند سال در این دربند  می ماند ...

 رهایی از قفس

ستاد دیه هرمزگان به کمک این مرد جوان می آید و تصمیم بر این می شود که 10 میلیون تومان نقدا و مابقی به صورت اقساطی به خانواده متوفی پرداخت گردد. ستاد دیه هرمزگان 10 میلیون تومان را فراهم می نماید. 

میعاد که خود را مدیون خیران و ستاد دیه می داند در سوم اسفندماه 96 از زندان آزاد می شود و به قول خود همانند پرنده ای از قفس  رهایی می یابد. 

وی از همان زمان آزادی ، با کار و تلاش مضاعف می کوشد تا بدهکاریش را نسبت به خانواده متوفی بپردازد...

 نیکوکاران همراه همیشگی ستاد دیه

احمد مرادی نژاد مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر مددجویان باشند، می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب‌ 0106110031007 به نام ستاد دیه،بانک ملی واریز کرده یا با  تلفن 33627271 -076  ستاد دیه تماس بگیرند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها