دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تشریح کرد:

جزییات تازه از کشف دو محموله طلای قاچاق در هرمزگان



صبح ساحل، سیاسی _ دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز گفت: با اقدامات و سیاستگذاری های استاندار هرمزگان کنترل و نظارت ها دربخش قاچاق  باهمکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی ، دریابانی و سایر دستگاه های کنترلی شاهد رشد 217 درصدی کشفیات سوخت دراستان هستیم.

محمد صابری درنشست خبری روز گذشته تصریح کرد:افزایش کشفیات به معنای افزایش قاچاق نیست بلکه  طرح های کنترلی ومبارزه ای نسبت به گذشته تشدید شده است.

وی افزود:بیشترین میزان قاچاق در بخش سوخت نفت گاز (گازوییل) و درشهرستان های میناب، گچین و بستانو بندرعباس کشف شده است.صابری عمده ترین طرح های مقابله  ای را گچین و بستانو به ترتیب با 500 هزارلیتر نفت گاز، کشف 50 مخزن تا 30 هزار لیتری و دپوی 4 هکتار اراضی دانست و افزود:دراین عملیات مقابله ای آلات و تجهیزات انتقال گازوییل نیز کشف شد. دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز بیان داشت:طی هشت ماهه گذشته 10 میلیون و 239 هزار لیتر نفت گاز کشف و 10 عملیات پاکسازی نیز انجام شد.

 ابطال 5 هزار کارت سوخت گازوییل

وی از ابطال 5 هزار کارت سوخت خبرداد و افزود:کنترل کامیون های دارای باک اضافه نیز از دیگر اقدامات دربرابر قاچاق سوخت بود.

 مهلت یک ماهه  به 350 شناور ساماندهی نشده

صابری با بیان اینکه 8 هزار شناور شیلاتی و غیر شیلاتی درهرمزگان وجود دارد اظهار داشت:براساس اعلام بنادرو دریانوردی 350 شناور جهت ساماندهی مراجعه ننموده اندکه به آنان فرصت یک ماهه داده شده است.

دبیرکمسیون مبارزه با قاچاق سوخت، کالا و ارز در استان از کاهش 50 درصدی سوخت در حوزه کشاورزی خبرداد و افزود: همانگونه که هرمزگان شاهراه اقتصادی وترانزیت کالاست به همان اندازه هم مورد توجه مطامعه طلبان است که باید با برنامه ریزی اقدامات  پشگیرانه دراین خصوص انجام داد.

 سرنخ های قاچاق در خارج از استان است، مردم هرمزگان  نجیبند

وی ریسک پذیری پایین و اختلاف نرخ برون مرزی وداخلی ارز را از دلایل عمده قاچاق برشمرد و افزود:نظام سازمان یافته ای بیرون از مرزها زمینه قاچاق را فراهم می کنند هرچند منفعت طلبی برخی گروه ها وباندها به این امر در داخل دامن زده اما سرنخ قاچاق درخارج از استان است ومردم هرمزگان مردمی نجیب و با رزق  حلال معاش می کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق سوخت، کالا و ارز با بیان اینکه فعالیت های کمیسیون در دوبخش پیگیری ومبارزه انجام می شود خاطرنشان کرد: 1245 پرونده قاچاق کالا به ارزش 509 میلیارد ریال تشکیل که شامل کالاهای اساسی از قبیل: وسایل برقی، البسه، تجهیزات ماهواره ای ، لوازم آرایشی و سایر بوده است. صابری از قاچاق احشام در قشم خبرداد وتصریح کرد:احشام موردنیاز هرمزگان از استان های کرمان، فارس وسیستان  تامین می شود و باتوجه به اینکه قشم تولید دامی ندارد اما قاچاق احشام درآن انجام می شود.

 کشف 144 خودرو خارجی

وی با اشاره به افزایش عملیات های دریایی افزود:هرچند عملیات مقابله ای در دریا با موانعی روبروست اما کنترل مبادی ورودی وخروجی با دقت وشدت تحت کنترل است ودراین راستا 144 خودرو خارجی که با اسناد جعلی واردکشور می شدند کشف شده است.

صابری ادامه داد:تمامی اسناد دولتی از رده خارج و اکنون تمامی علمیات های ورودو خروج به صورت الکترونیکی درگمرکات انجام می شود.

کشف محموله قاچاق طلا در پوشش سیب زمینی

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق سوخت، کالا و ارز با اشاره به محموله های طلای کشف شده یادآور شد: 5/248 کیلو طلا به ارزش 600 میلیارد ریال  در مرز دریایی بندرلنگه و 216 کیلو در مرز بندرعباس که به شیوه ماهرانه ای  در پوشش سیب زمینی قاچاق می شد کشف شد.صابری تعداد متهمین  این دو محموله را 13 نفر ذکرکرد.

وی در پایان گفت: نگاه همه مسوولان ومردم باید نگاه مطالبه گیری برای پیشگیری از قاچاق باشد و رسانه ها نقش مهمی دراین زمینه دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها