استاندار :

با همکاری بانک ها موانع طرح توسعه کشاورزی در هرمزگان برداشته می شود



صبح ساحل، اقتصادی _  استاندار هرمزگان درجلسه طرح توسعه کشاورزی این استان گفت:بامساعدت وهمکاری هرچه بیشتر بانک کشاورزی و دیگر دستگاهها موانع از پیش روی این طرح برداشته می شود.

ابراهیم عزیزی با اشاره به حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در جلسه توسعه بخش کشاورزری این استان اظهارکرد: این جلسه مبنایی برای سرعت دادن به کارها از جمله تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان خواهد بود.وی،ازطرح توسعه کشاورزی بعنوان طرحی اشتغالزا و مولد نام برد و افزود: با هماهنگی دستگاههای مرتبط،مساعدت بانک های عامل و همچنین افراد معرفی شده به بانک ها می توان بخش زیادی از مشکل بیکاری جوانان این استان را برطرف کرد. استاندار هرمزگان یادآورشد: رمانداران، روسای جهاد کشاورزی شهرستان ها، مدیران بانکها و اعضای شوراهای اسلامی بخش و روستا می توانند با تشکیل جلسات هماهنگی وهم اندیشی در تسریع اجرای این طرح نقش مثبت و موثری داشته باشند.در این جلسه ازبانک کشاورزی خواسته شد با تسهیل وتسریع در انجام امور مربوط به وثیقه های بانکی نقش بازوی کمکی اجرای این طرح را داشته باشد طوریکه املاک زراعی و زمینهای واگذاری را بعنوان وثیقه بپذیرد. درادامه این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز بیان داشت: در سه ماهه گذشته نزدیک به سه هزارنفر از متقاضیان برای دریافت سند به دفترخانه های اسناد رسمی معرفی شده اند که دو هزارو 537نفر از آنان موفق به دریافت اسناد زمین های خود شده اند.

علینقی صالحی تعداد طرح های معرفی شده به بانک کشاورزی را یکهزارو 440 طرح عنوان کرد که تاکنون تنها با پرداخت 55میلیارد ریال به 129 طرح تایید شده موافقت شده است.در اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی در هرمزگان 17 هزار متقاضی از طریق اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی این استان ثبت نام که شش هزارو 100 نفر آنان که از شرایط لازم برخوردار بودند برای مراحل بعدی به سازمان جهاد کشاورزی معرفی شده اند.وی مجموع تسهیلات پیش بینی شده برای پرداخت به متقاضیان اجرای طرح توسعه کشاورزی در هرمزگان را یکهزارو300 میلیارد ریال ذکر کرد.در اطلاعات منتشره ستاد طرح توسعه کشاورزی آمده است: مصوب شده تا متناسب با طرح ارایه شده از سوی متقاضیان، زمین مورد نیاز واگذار و سند رسمی آن نیز به نام آنان صادر شود.

400هزارنفر در توسعه كشاورزی مشاركت كرده اند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانك كشاورزی گفت: 400هزار نفر از طریق وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در توسعه كشاورزی شركت كرده كه تاكنون 124هزار نفر آنان ساماندهی شده اند. دكتر محمد طالبی یكشنبه در حاشیه جلسه توسعه بخش كشاورزی هرمزگان، اظهاركرد: 68هزار نفر از متقاضیان ساماندهی شده پس از عقد قرارداد با بانك ودریافت 18هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت مشغول به كار شده اند. وی با اشاره به اینكه طرح توسعه بخش كشاورزی از افتخارات این بانك است افزود:این طرح توسط ستادی كه در راس آن رییس جمهوری قرار دارد به صورت هفتگی بررسی و پیگیری می شود. مدیرعامل بانك كشاورزی، از هرمزگان بعنوان یكی از استانهای پیشرو در اجرای طرح توسعه بخش كشاورزی نام برد و گفت: از لحاظ اجرای مقدمات طرح شامل ثبت نام، پایش و معرفی به بانك در بین استانهای كشور رتبه پنجم را دارد. طالبی با اشاره به مشكلات مطرح شده در خصوص پرداخت تسهیلات بانكی به افراد معرفی شده به بانك كشاورزی كه موجب شده هرمزگان در ردیف پایانی جدول قرار گیرد تصریح كرد: این مشكلات نیز با همكاری اعضای ستاد استان به خصوص شخص استاندار حل می شود. وی ابراز امیدواری كرد كه این جلسه مبنایی باشد تا از این پس مشكلات احتمالی با جدیت بیشتری درهرمزگان حل شود طوریكه با تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات، این استان از نظر جذب نیز به جایگاهی شایسته برسد.

این منبع با بیان اینكه تامین مالی طرح ها را بانك كشاورزی عهده دار شده،ابراز امیدواری كرد با همت و تلاش همه كاركنان این بانك طرح های معرفی شده به مرحله اجرا برسند.' در اجرای طرح توسعه كشاورزی در هرمزگان 17 هزار متقاضی از طریق اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی این استان ثبت نام كه شش هزارو 100 نفر آنان كه از شرایط لازم برخوردار بودند برای مراحل بعدی به سازمان جهاد كشاورزی معرفی شده اند تا متناسب با طرح ارایه شده از سوی متقاضیان، زمین مورد نیاز واگذار و سند رسمی آن نیز به نام آنان صادر شود.مجموع تسهیلات پیش بینی شده برای پرداخت به متقاضیان اجرای طرح توسعه كشاورزی درهرمزگان نیز یكهزارو300 میلیارد ریال ذكرشده كه تاكنون نزدیك به55 میلیارد ریال آن جذب شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها