معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

ثبت اسناد دفاع مقدس یک الزام تاریخی برای کشور است



صبح ساحل ، سیاسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: ثبت تاریخ و اسناد هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک هویت ملی امری ضروری است که باید به عنوان گوشه ای از تاریخ این مرز و بوم ضبط و نگه داری شود.

بهروز اکرمی در دیدار با هیئت فرهنگی وزارت کشور، عنوان کرد: مکتوب سازی بخشی از تاریخ این مرزوبوم در هشت سال دفاع مقدس به منظور ارائه به نسل آینده امری ضروری و لازم است.

وی اضافه کرد: ثبت اسناد اداره کشور توسط دولت در آن زمان امری شایسته ای است که با فرمان مقام معظم رهبری توسط وزارت کشور در حال پیگیری است و برای ثبت وقایع و نحوه اداره استان در آن زمان از تمام توان باید استفاده کرد.

اکرمی با تاکید بر دشواری اداره کشور در زمان جنگ، بیان کرد: اداره کشور در زمان جنگ که کشور وضعیت بحرانی دارد امری سخت و دشوار است و می توان از تصمیمات و اقدامات سازنده مدیران آن زمان بهره گرفت تا تصمیماتی به مراتب بهتر و کاربردی تر گرفت.

وی نقش استان هرمزگان را در هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم و با ارزش دانست و عنوان کرد: این استان علاوه بر تامین نیازهای جبهه و پشتیبانی از آن، در اعزام رزمندگان به مناطق جنگی و درگیری دریایی با دشمن نقش گسترده و مهمی را ایفا کرده که به درستی منعکس و منتشر نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با ارائه پیشنهادی به منظور تهیه بانک اطلاعاتی مدیران استانی هشت سال دفاع مقدس، گفت: می توان با تهیه بانک اطلاعاتی از مدیران آن زمان به آنها مراجعه کرد و خاطرات آن را به صورت شفاهی تهیه و تنظیم نمود.

وی افزود: خاطرات شفاهی می تواند تجارب آنها در آن زمان را به تصویر بکشد و خود راوی تاریخ یک مقطع زمانی در یک منطقه جنگی یا پشتیبانی باشد.

اکرمی به تهیه بانک اطلاعاتی کارمندان رزمنده نیز اشاره کرد و افزود: می توان با تهیه این بانک اطلاعاتی نیز پای خاطرات این افراد نشست و تاریخ کاملی از زمان جنگ را برای نسل آینده نگارش نمود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تمامی اسناد و مدارک دولتی اعم از طبقه بندی شده و غیر ادارات در آن زمان می تواند در ثبت کامل وقایع و تصمیمات دولت برای اداره کشور درآن دوران موثر باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها