رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان :

همگی به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات بخش جان بیماران باشیم



صبح ساحل ، حوادث - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تغییر افکار، ایده و نگاه افکار عمومی و جامعه در خصوص افراد مرگ مغزی گفت: مرگ فردی که دچار مرگ مغزی شده است و اعضاء وی اهداء میشود در واقع مرگ حیات بخش است و قطعا در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد و همگی صاحب فکر شوند و به خانواده ها انتقال دهند؛ و به عنوان یک سفیر اهدای عضو نجات بخش جان بیماران نیازمند پیوند باشند.

به گزارش وبدا خلیج فارس ،دکتر سید حسین داودی افزود: واحدهای فرهنگی استان و مسئولین در این زمینه باید درگیر شوند؛ خانواده ها و معاونت های امور اجتماعی،  خیرین و سازمانهای مردم نهاد همگی در فرهنگ سازی نقش مهم دارند .

وی تصریح کرد: بزرگان دین به رزق و برکت در زندگی بارها اشاره کرده اند؛ عضوی از بدن که از آن استفاده می کنیم به عنوان رزق است؛ و اگر آن را اهدا کنیم برکت است. لذا خداوند نعمت جسم را تبدیل به برکت کرده است.

حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا تقوی مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه با اشاره به فرهنگ ایثار و گذشت در مقوله اهدای عضو گفت: تصمیم گیری برای اهداء عضو توسط یک خانواده در شرایط دشوار آن هم در مورد عضوی از خانواده کاری بس بزرگ و ایثارگرانه است.

وی اظهار کرد: بخشش مال سخت است اما شدنی است؛ اما بخشش حیات کاری بزرگ و خداپسندانه است؛ و این افراد که چنین ایثاری انجام می دهند، در نزد خداوند جایگاهی ویژه دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها